نفت از 56 دلار عبور کرد

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد تقاضای نفت در سال جدید میلادی 40 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و قیمت نفت در بازار امروز از 56 دلار عبور کرد.
نفت از 56 دلار عبور کرد

به گزارش صنعت نویس به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 19 سنت افزایش به 56 دلار و 5 سنت در هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد 20 سنتی داشت و بشکه‌ای 53 دلار و 31 سنت معامله شد.

در گروه فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین رشد 28 سنتی را تجربه کرد و گالنی 174 دلار و 45 سنت به فروش رفت.

نفت کوره و گازوئیل هم افزایش‌هایی به ترتیب 31 سنت و 1.25 دلار را داشتند.

طی روزهای گذشته قیمت نفت تحت تأثیر خبرهایی مبنی بر کاهش ذخایر نفت آمریکا و دیگر کشورها و نیز گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تقاضای جهانی افزایش یافته است تا نزدیک 57 دلار در هر بشکه بالا رفت.

اما امروز اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش تولید و ذخایر نفتی این کشور خبر داده است که اگرچه قیمت نفت امروز رشد 19 سنتی داشته اما در مجموع نسبت به روز گذشته با کاهش همراه شد.

آژانس بین‌الملل انرژی در بررسی هفتگی از تولید آمریکا اعلام کرده است تولید نفت آمریکا افزایش خواهد یافت.

هنس وان کلیس اقتصاددان ارشد انرژی در بانک ABN در آمستردام گفت: ما آمارهای ذخایر نفت آمریکا را رصد می‌کنیم اما سیگنال‌ کشورهای عضو اوپک مانعی بر تأثیر آن به قیمت بازار شده است.

کشورهای عضو اوپک طرح کاهش تولید نفت را به خوبی پیش می‌برند و آمارها حاکی از آن است که به بیش از 94 درصد تعهدات خودشان عمل کرده‌اند که تعادل به بازار بخشیده است.

براساس این گزارش، کشورهای عضو اوپک قرار است 25 می (4 خرداد) نشستی داشته باشند و درباره تمدید توافق طرح کاهش تولید نفت تصمیم‌گیری کنند.

آژانس بین‌الملل انرژی پیش‌بینی کرده است که در سال 2017 میزان تقاضای جهانی برای نفت 40 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید