نظر ناطق‌نوری درباره ریشه اغتشاشات اخیر

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دیدار با حجت‌الاسلام ناطق نوری در راستای گفت‌وگوی ملی و اخوت بیشتر صورت گرفته است.

بهروز بنیادی با اشاره به دیدار جمعی از اعضای فراکسیون امید با حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری گفت: این دیدار در راستای گفت‌وگوی ملی و اخوت بیشتر صورت گرفته است،‌ ما به صورت جدی درصدد آن هستیم که از نظرات بزرگان استفاه کنیم و در دیدار با ایشان هم در رابطه با مشکلات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت شد. ما به دنبال استفاده از نظرات و ظرفیت‌های همه بزرگان نظام چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا هستیم تا از این طریق بتوان از ظرفیت‌های آنها برای حل مشکلات، پیشبرد امور و گفت‌وگوی ملی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بزرگانی هستند که مکررا با آنها دیدار شده و نظرات آنها را دریافت کرده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این رویه را تداوم ببخشیم و دلسوزان نظام گفتمان واحد امیدبخشی را نسبت به جامعه بکار گیرند چراکه متاسفانه در این مدت کوتاهی‌هایی صورت گرفته و دانسته یا ندانسته حرف‌ها و سخنانی بیان شده که امید را در جامعه کمرنگ کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال آیا در این دیدار درخصوص انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ صحبت کرد؟ ابراز داشت: عمده مباحثی که در جلسه با آقای ناطق نوری بحث شد، در رابطه با بودجه بود. با توجه به ریاست هشت ساله آقای ناطق نوری بر مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولیت‌هایی که داشته‌اند، به آسیب‌شناسی بودجه پرداختیم از ایشان راه‌حل و همفکری استمداد کردیم و ایشان نیز درخصوص چرایی و راهکارهای پیشرو سخنانی را بیان کردند.

بنیادی در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با اعتراضات اخیر نیز صحبت شد؟ بیان کرد: همانطور که گفتم در این دیدار درخصوص مسائل روز کشور صحبت شد. آقای ناطق نوری در این باره تاکید کردند این اعتراضات به خاطر ایجاد فاصله بین مسئولان و مردم خصوصا نسل جوان است. مردم تلاش‌های مسئولان در مبارزه با فساد را کمتر می‌بینند و نتیجه تلاش‌های آنان در جامعه احساس نمی‌شود. در این باره لازم است دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی محکم باشند و در مبارزه با فساد پافشاری کنند و هیچ تعارفی با متخلفان در هر پست و مقامی نداشته باشند.

عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که تا پیش از دیدار با حجت‌الاسلام ناطق نوری چه دیدارهای دیگری صورت گرفته است؟ یادآور شد: اعضای فراکسیون امید قبلا دیدارهایی با آقای آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه نیز داشته‌اند. علاوه بر این دیدارها، ما با سیدمحمد خاتمی و جهانگیری و تعدادی از وزرا نیز دیدار کرده‌ایم و می‌خواهیم با سایر دلسوزان و تاثیرگذاران دیگر رایزنی‌هایی داشته باشیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید