نرخ زولبیا و بامیه در ماه رمضان

ایرنا : رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور اعلام کرد: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان قیمت مصوب هر کیلوگرم زولبیا و بامیه برای مصرف کنندگان ۲۰ هزارتومان تعیین شده است که نسبت به سال گذشته ۶ هزار تومان افزایش قیمت را نشان می دهد.

«علی بهر‌ه‌مند» افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، برای ماه رمضان امسال قیمت هرکیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک ۲۰ هزارتومان و درجه دو ۱۸ هزارتومان است. وی افزایش هزینه‌های تولید قنادان را دلیل رشد قیمت زولبیا و بامیه دانست و اظهار داشت: سال گذشته قیمت مصوب هرکیلوگرم زولبیا و بامیه برای مصرف کنندگان ۱۴ هزار تومان بوده است. وی تصریح کرد: همچنین قرار است از امروز سهمیه شکر واحدهای قنادی برای تولید زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان توزیع شود. رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور گفت: این قیمت ها با احتساب وزن جعبه است و در صورت گزارش هر گونه عرضه بیش از قیمت های مصوب، با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی از مردم خواست برای رعایت اصول بهداشتی، مواد غذایی مورد نیاز خود را از واحد‌های صنفی مجاز و دارای پروانه کسب خریدار کنند و در صورت مشاهده تخلف، شکایت خود را به شماره ۶۶۹۴۴۴۹۹ (اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران) یا سامانه ۱۲۴ سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند. به گزارش ایرنا، طی هفته های اخیر واحدهای قنادی و شیرینی فروشی ها با کمبود شکر با نرخ های مصوب مواجه شده بودند. سال گذشته قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک ۱۴ هزارتومان و درجه دو ۱۲ هزارتومان تعیین شده بود که نسبت به سال ۹۶ نزدیک ۱۶.۷ درصد افزایش داشته است. زولبیا و بامیه یکی از شیرینی های ویژه ماه مبارک رمضان است که با نشاسته، ماست و شهد شکر درست می شود. قیمت پیشنهادی اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان به ستاد تنظیم بازار برای هر کیلو زولبیا و بامیه ۲۵ هزار تومان بود که تایید نشد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید