نامه زنگنه به پاکستان جهت تعیین تکلیف صادرات گاز

معاون وزیر نفت از نامه نگاری مجدد بیژن زنگنه وزیر نفت ایران با مقامات پاکستانی برای تعیین تکلیف خط لوله IP خبر داد.
نامه زنگنه به پاکستان جهت تعیین تکلیف صادرات گاز

به گزارش صنعت نویس، حمیدرضا عراقی از نگارش نامه وزیر نفت خطاب به مقامات پاکستانی در خصوص تعیین تکلیف قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه از جزئیات این نامه اطلاعی ندارد، گفت: چندی قبل نیز بیژن زنگنه نامه‌ای را خطاب به شاهد خاقان عباسی‌، وزیر وقت نفت و منابع طبیعی پاکستان برای تعیین تکلیف قرارداد صادرات گاز به پاکستان نوشته بود.

طرح خط لوله انتقال گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان در سال 1990 مطرح شد و قرار بود که در دسامبر سال 2014 صادرات گاز از طریق این خط لوله آغاز شود.

طول خط لوله ایران به هند 2700 کیلومتر است و قرار بود گاز صادراتی ایران را از مسیر پاکستان به هند منتقل کند.

با کناره گیری هند از این خط لوله عملا تنها مشتری گاز ایران پاکستان شد که به دلایل مختلف این کشور نیز نتوانست خط لوله صادراتی را در خاک کشور احداث کند.

براساس طرح های اقتصاد مقاومتی ابلاغی به وزارت نفت خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان یکی از اولویت های ایران است که باید تا پایان دولت تعیین تکلیف شود و گاز ایران به پاکستان برسد.

تیر ماه سال جاری «آصف درانی» سفیر پاکستان در ایران اعلام کرده بود پس از پایان تحریم‌ها علیه ایران ظرف مدت دو سال پروژه بزرگ انتقال گاز از ایران به پاکستان تکمیل خواهد شد.

منبع:فارس

افزودن نظر جدید