میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها به صنعتگران و تجار

میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش صنعت و معدن رشد ۱۴.۷ درصدی داشته و در بخش بازرگانی نیز با رشد ۹.۸ درصدی همراه شده است.
میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها به صنعتگران و تجار

به گزارش صنعت نویس، تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در هشت ماهه سال ۱۳۹۶ در بخش صنعت و معدن نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۴.۷ درصدی روبرو بوده و به رقمی معادل ۱۰۶.۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر این در بخش بازرگانی نیز ۵۰.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که در مدت مذکور رشدی برابر با ۹.۸ درصد را نشان می‌دهد.

سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی هشت ماهه سال جاری مبلغی معادل ۲۲۳.۲ هزار میلیارد تومان (معادل ۶۲.۵ درصد کل تسهیلات پرداختی) است که در مقایسه با سال قبل مدت مشابه سال قبل که مبلغی معادل ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان بوده هشت درصد افزایش داشته است.

بنابر اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته است، از ۱۰۶.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۴.۴ درصد آن (مبلغ ۸۹.۹ هزار میلیارد تومان) در تامین سرمایه در گردش پرداخت شده شده است.

میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در بخش صنعت و معدن طی هشت ماهه سال جاری ۱۰۶.۵ هزار میلیارد تومان و طی هشت ماهه سال گذشته ۹۲.۸ هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین در بخش بازرگانی طی هشت ماه سال جاری ۵۰.۸ هزار میلیارد تومان و طی هشت ماهه سال گذشته ۴۶.۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

در بخش تامین سرمایه در گردش نیز طی هشت ماهه سال جاری ۸۹.۹ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن و رقمی معادل ۳۶.۱ هزار میلیارد تومان در بخش بازرگانی پرداخت شده است.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید