موج دوم گرانی خودروهای داخلی در راه است!

دنیای خودرو پیش‌بینی می‌کند که قیمت خودروهای ساخت‌ داخل در موج دوم افزایش قیمت‌ها، به بیش از قیمت‌های کنونی خواهد رسید و در بهار سال آینده شاهد موج دوم افزایش قیمت خودروهای تولید داخل خواهیم بود‌.
موج دوم گرانی خودروهای داخلی در راه است!

به گزارش صنعت نویس، حدود یکی، دوماه پیش پیش‌بینی کردیم که با توجه به افزایش قابل‌توجه قیمت خودروهای وارداتی به‌تدریج قیمت خودروهای ساخت داخل و تولیدی هم افزایش خواهد یافت.

در آن دو مطالب پیش‌بینی شد در فاز اول قیمت خودروهای تولید داخل هم‌قیمت با خودروهای وارداتی، افزایش خواهد یافت؛ امری که این روزها محقق شده است. افزایش قیمت مزدا ٣ به حدود ١۵٠ میلیون‌تومان در بازار و افزایش قیمت ٣٠‌میلیون‌تومانی سوزوکی گرند‌ویتارا شاهد این مدعاست. بنابراین خودروهای تولید داخلی که هم‌قیمت وارداتی‌ها هستند نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند.

در مطلب دوم پیش‌بینی شده بود که در ادامه به‌صورت دومینو‌وار افزایش قیمت خودروهای وارداتی باعث خواهد شد قیمت خودروهای تولید داخل کمتر از یک‌صد میلیون‌تومان نیز افزایش یابد‌.

افزایش قیمت خودروهای چینی یا خودروهایی مانند ساندرو در بازه قیمتی ۵٠‌میلیون‌تومان به بالا نشان‌دهنده آن است‌ که این پیش‌بینی صفحه بازار نیز همانند موارد قبلی در حال تحقق یافتن است‌.

هر‌چند افزایش نرخ ارز در این افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است اما نمی‌توان منکر اثر افزایش قیمت خودروهای وارداتی روی افزایش قیمت داخلی‌ها شد‌.

حال در همین صفحه پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت خودروهای ساخت‌داخل در موج دوم افزایش قیمت‌ها، به بیش از قیمت‌های کنونی خواهد رسید و در بهار سال آینده شاهد موج دوم افزایش قیمت خودروهای تولید داخل خواهیم بود‌.

منبع:دنیای خودرو

افزودن نظر جدید