موج اعتصاب در بخش فرودگاهی و خطوط هواپیمایی انگلیس

کارکنان 18 فرودگاه انگلیس از جمله فرودگاه‌های مهم 'هیترو' و 'گاتویک' در لندن و نیز خلبانان شرکت هواپیمایی 'ویرجین آتلانتیک' روز جمعه اعلام کردند که در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان در آستانه تعطیلات سال نو مسیحی، دست از کار خواهند کشید.

 

به گزارش ایرنا، اتحادیه کارگری 'یونایت'عصر روز جمعه اعلام کرد که کارمندان بخش‌های مختلف 18 فرودگاه مهم انگلیس از 23 دسامبر به مدت 48 ساعت اعتصاب خواهند کرد.
این اتحادیه کارگری از مدیران فرودگاه‌های انگلیس از جمله هیترو، گاتویک، منچستر، نیوکاسل، بیرمنگام ، کاردیف ، ادینبورو، لیدز و لوتون خواسته است برای جلوگیری از این اعتصاب، اقدام به مذاکرات سازنده کنند.
به گفته این اتحادیه کارگری، اعتصاب کارکنان 18 فرودگاه انگلیس که می‌تواند مسافرت‌های سال نو مسیحی را کاملا به هم بریزد، آخرین راه برای این کارکنان برای رسیدن به خواسته های صنفی شان است.
اتحادیه یونایت گفت که اکثر کارکنان 18 فرودگاه انگلیس که عضو این اتحادیه هستند از این اعتصاب حمایت کرده‌اند.
در همین حال شماری از خلبانان شرکت هواپیمایی 'ویرجین آتلانتیک' نیز روز جمعه با اعتصابی کوتاه‌مدت در 23 دسامبر، موافقت کردند.
اعتصاب این خلبانان شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک که اعضای سه اتحادیه کارگری انگلیس هستند، نیز در اعتراض به قراردادهای کاری‌شان صورت می‌گیرد.
شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک که دفتر مرکزی اش در شهر 'کراولی' انگلیس قرار دارد، در سال 1984 راه‌اندازی شده است و در سال 2012 با جابجا نمودن بیش از 5.4 میلیون مسافر، به‌عنوان هفتمین شرکت هواپیمایی این کشور شناخته شد.
گفتنی است شمار زیادی از خدمه پروازی شرکت هواپیمایی انگلیس(بریتیش ایرویز)، نیز روز چهارشنبه گذشته در اعتراض به وضعیت حقوقی‌شان، رأی به اعتصاب دادند.
اتحادیه کارکنان بریتیش ایرویز ( یونایت) اعلام کرد خدمه پروازی شرکت هواپیمایی 'بریتیش ایرویز' در جریان یک رأی‌گیری که در فرودگاه هیترو لندن صورت گرفت، با اکثریت 4 به 1 از این اعتصاب حمایت کرده‌اند.
خدمه پروازی بریتیش ایرویز که از میزان حقوقی دریافتی‌شان ناراضی هستند، پیشنهاد افزایش 2 درصدی حقوقشان را رد کرده‌اند.
اتحادیه کارگری 'یونایت' از بریتیش ایرویز درخواست کرده است که برای جلوگیری از وقوع این اعتصاب به میز مذاکره بازگردد.
به گزارش شبکه اسکای نیوز انتظار می‌رود که اعتصاب خدمه پروازی بریتیش ایرویز که با واکنش منفی این شرکت مواجه شده است، بعد از 21 دسامبر شروع شود.
بریتیش ایرویز با بیش از 39 هزار کارمند، شرکت هواپیمایی حامل پرچم انگلیس است، که در 31 مارس سال 1974 میلادی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر روزانه به 183 مقصد در سراسر جهان، پروازهای مستقیم دارد.
در این میان، کارکنان پست عضو اتحادیه 'کارگران مخابرات' (CWU) نیز قرار است از روز دوشنبه آینده و درست یک هفته قبل از کریسمس به مدت 5 روز دست از کار بکشند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید