مهم ترین برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد

وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: محوری ترین برنامه هایش براساس اصول اقتصاد مقاومتی است.
مهم  ترین برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد

به گزارش صنعت نویس، مسعود کرباسیان درحاشیه جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درگفت وگوی اختصاصی با خراسان و درپاسخ به این که آیا کاهش نرخ سود بانکی در دستور کارتان است، گفت: باید این موضوع را به صورت همه جانبه دید و تا زمانی که استقرار نیابم و با سیستم بانکی و سایر بخش ها حرف نزنم، نمی توانم در این زمینه کاری انجام بدهم. جزئیات بیشتر را در پرسش و پاسخ با وی می خوانید:
مهم ترین برنامه هایی که جنابعالی برای گرفتن رای اعتماد از مجلس دارید، چیست؟
مهم ترین برنامه هایی که تقدیم مجلس محترم کرده ام در چارچوب قوانین برنامه اقتصاد مقاومتی، برنامه پنج ساله ششم توسعه، اصل 44 و بهبود مستمر فضای کسب و کار و قانون رفع موانع تولید است؛ اصلی ترین قوانین بالادستی همین هاست و براین منوال برنامه با جزئیات تدوین و تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است. محوری ترین این برنامه ها، اصول اقتصاد مقاومتی است که شامل عدالت بنیان بودن، دانش بنیان بودن، برون گرایی و درون زایی اقتصاد است و سعی شده است دراین برنامه ها به نحوی گنجانده شود. با تعاملی که با مجلس شورای اسلامی وجود دارد درفرایند بررسی حتما اصلاحات لازم درباره این برنامه انجام می شود. یکی از مواردی که در برنامه اشاره شده، اقدامات زیرساختی فرابخشی مورد نیاز است که از طریق آن به توانمندسازی بخش خصوصی توجه می شود. بهبود مستمر محیط کسب و کار و تقویت رقابت پذیری، برون گرایی هوشمندانه و تقویت روابط اقتصادی خارجی هدفمند، مشارکت در بهبود عدالت اجتماعی و عدالت بین نسلی نیز از دیگر برنامه های مهم است که در دستور کار قرار دارد. چنان که می دانید دربرنامه ششم توسعه پیش بینی شده است سالانه هشت درصد رشد اقتصادی صورت گیرد که نزدیک به سه درصد آن را به بهره وری متصل کرده اند. رفع موانع بهره وری را نیز باید در دستور کار قراردهیم. برنامه دیگر، ایجاد شفافیت یا به یک معنا اقتصاد در اتاق شیشه ای و مبارزه با فساد است که این برنامه هم مطالبه مسئولان و هم مردم است. شانسی که من دارم و آن را یک کار مثبت می دانم، هماهنگی است که خوشبختانه به لحاظ همکاری دیرین با دوستان هیئت دولت دارم و فکر می کنم از این طریق بتوانیم خدمتی به مردم شریف مان ارائه بدهیم.
اولویت اول جنابعالی چیست؟
اولویت اول من همه این مواردی است که گفتم. مگر می شود بدون اولویت کار کرد، این ها همه اش اولویت بود.
کاهش نرخ سود بانکی دردستور کارتان است؟
ببینید! من تا زمانی که مستقر نشوم و با سیستم بانکی و سایر بخش ها حرف نزنم نمی توانم کاری انجام بدهم، باید مسائل را همه جانبه و آثار آن را دید.

منبع:خراسان

افزودن نظر جدید