آغاز شماره گذاری جدید خودروهای مناطق آزاد

ممنوعیت شماره گذاری خودروهای بیش از ۲۵۰۰ سی سی

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا از آغاز شماره‌گذاری خودرو‌های مناطق آزاد ۷ گانه کشور با پلاک و سامانه جدید خبر داد.
ممنوعیت شماره گذاری خودروهای بیش از ۲۵۰۰ سی سی

به گزارش صنعت نویس،سرهنگ سعید روحی با اشاره به این که با اجرایی شدن شماره‌گذاری خودرو‌های مناطق آزاد در سامانه پلیس راهور ضمن قانونمندتر شدن فرآیندها، بانک اطلاعات مناسبی جهت ارتقای امنیت این مناطق ایجاد شده است، گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با شورای هماهنگی مناطق آزاد و سازمان مناطق هفتگانه پلاک جدید مناطق آزاد رونمایی و شماره‌گذاری خودرو‌های مناطق آزاد با پلاک و سامانه جدید آغاز شد.

وی گفت: بر این اساس ساکنان مناطق آزاد می‌توانند با مراجعه به مراکز شماره‌گذاری یا دفاتری که از سوی پلیس راهور تعیین شده است نسبت به شماره‌گذاری خودرو خود یا اخذ سایر خدمات از جمله نقل و انتقال، تعویض پلاک، کارت یا سند المثنی و ... اقدام کنند.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که در این مرحله تنها خودرو‌های نوشماره و خودرو‌هایی که نیازمند دریافت خدمات هستند مشمول دریافت پلاک ملی مناطق آزاد هستند و اجباری برای تعویض پلاک‌های قدیم به جدید وجود ندارد افزود: در عین حال مالکانی که تمایل به اخذ پلاک ملی مناطق آزاد دارند نیز در این مرحله با مراجعه به مراکز شماره‌گذاری پلیس راهور در منطقه آزاد خود نسبت به تعویض پلاک برابر مقررات اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با اجرایی شدن طرح پلاک ملی مناطق آزاد امکان خروج موقت خودرو‌ها از منطقه آزاد با معرفی‌نامه گمرک مرکزی (نه گمرک منطقه) و ثبت آن در سامانه شماره‌گذاری پلیس راهور بدون نیاز به تعویض پلاک و اخذ پلاک گذر موقت فراهم شده است.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص جزئیات تحویل پلاک‌های ملی مناطق آزاد گفت: بر اساس مصوبه دولت شماره‌گذاری خودرو‌های وارداتی با حجم بیش از ۲۵۰۰ سی سی در مناطق آزاد نیز ممنوع است از سوی دیگر شماره‌گذاری خودرو در مناطق آزاد نیز مشمول از رده خارج کردن خودرو فرسوده به تناسب میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو وارداتی است.

منبع:میزان

افزودن نظر جدید