ممنوعیت خرید و فروش اسلحه در فیس بوک و اینستا

فیس بوک می‌گوید خرید و فروش شخصی اسلحه را از طریق این شبکه اجتماعی ممنوع کرده است.
ممنوعیت خرید و فروش اسلحه در فیس بوک و اینستا

به گزارش صنعت نویس،البته فروشندگان مجاز تسلیحات کماکان می‌توانند از فیس بوک برای تبلیغات استفاده کنند، اما فروش سلاح باید در خارج از محیط آن انجام شود.این ممنوعیت شامل شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام هم می شود. اما در این سایت متعلق به فیس بوک هم تبلیغات فروش سلاح توسط مغازه های خرده فروشی در صورت خرید در خارج از محیط فیس بوک ممکن خواهد بود.

کارشناسان این اقدام فیس بوک را واکنشی به مخالفت اوباما و برخی مقامات قضایی آمریکا با خرید و فروش گسترده اسلحه در آمریکا دانسته اند. دولت اوباما در تلاش برای یافتن راه هایی به منظور محدود کردن فروش اسلحه از طریق سایت های اینترنتی است.

فیس بوک اعلام کرده محتوای ناقض این تصمیم جدید را از فیس بوک حذف خواهد کرد و با هرگونه اقدام در این زمینه مخالف است. مونیکا بیکت مدیر سیاست گذاری محصولات فیس بوک روز گذشته با صدور بیانیه ای از افزایش خرید و فروش اسلحه میان کاربران آمریکایی فیس بوک خبر داده بود و از برنامه فیس بوک برای متوقف کردن این روند خبر داده بود. فیس بوک در سال 2014 هم اعلام کرده بود با خرید و فروش ماریجوانا و محصولات دارویی غیرقانونی در این شبکه اجتماعی مخالفت خواهد کرد.

منبع:فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید