ممنوعیت تردد در خیابان‌های جمهوری و فردوسی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای محدودیت‌های طرح ترافیکی در خیابان‌های فردوسی و جمهوری اسلامی در پی حریق گسترده در ساختمان پلاسکو خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد رازقی در این باره گفت: به دنبال حریق گسترده در ساختمان پلاسکو و انجام عملیات اطفای حریق عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در محل و به منظور تسهیل در عملیات آتش نشانان محدودیت‌های ترافیکی را در این محدوده اعمال کردند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس تردد کلیه وسایل نقلیه در مسیر جنوب به شمال خیابان فردوسی از میدان امام خمینی به سمت شمال ممنوع است.

وی اضافه کرد: همچنین در مسیر غرب به شرق خیابان جمهوری نیز از تقاطع دانشگاه محدودیت تردد اعمال شده است و در مسیر شرق به غرب نیز محدودیت تردد از خیابان حافظ اعمال شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: این محدودیت تا زمان اطفای کامل حریق و ایمن سازی محل ادامه داشته و شهروندان ضمن پرهیز از تردد غیر ضروری در نقاط مرکزی تهران می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

مصدومان ریزش پلاسکو، احتمالا از نیروهای آتش‌نشانی هستند

معاون عمرانی فرماندار تهران با تایید خبر ریزش کامل ساختمان پلاسکو تهران گفت: متاسفانه مصدومان و یا کشته‌شدگان احتمالی این حادثه از نیروهای آتش‌نشانی هستند.

«آرام» گفت: با توجه به اینکه حریق این ساختمان اطفاء شده بود، اما به دلیل انباشت کالاها در طبقات فوقانی این ساختمان متاسفانه لحظاتی پیش این ساختمان به طور کامل فروریخت و احتمالا مصدومین و یا کشته‌شدگان این حادثه با توجه به اینکه از صبح امروز ساختمان به طور کامل تخلیه شده بود، تنها از نیروهای آتش‌نشانی هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پیش از این به این ساختمان تذکری در خصوص نکات ایمنی داده شده بوده یا خیر گفت: از ابلاغ تذکر اطلاعی ندارم، اما این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین علت وقوع آتش سوزی نیز باید پس از بررسی‌های کامل اعلام شود.

حادثه پلاسکو امنیتی نیست

میزان نوشت: معاون امنیتی و انتظامی استان تهران گفت: شائبه امنیتی بودن حادثه پلاسکو صحت ندارد.

محسن نسج همدانی درباره علت فروریختن مجتمع پلاسکو اظهار کرد: این حادثه بر اثر دامنه زیاد آتش سوزی رخ داده است و هیچ گونه موضوع امنیتی درباره این حادثه وجود نداشته است.

وی افزود: سفارتخانه هایی را که در اطراف این مجتع پلاسکو وجود داشته است تخلیه کرده ایم تا آسیبی به آنها نرسید.

معاون امنیتی وانتظامی استان تهران گفت: مدیریت بحران داخل شهر تهران بر عهده شهرداری است ودرحال حاضر تمامی واحدهای آتش نشانی پیرامون این موضوع فعال هستند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر باید منتظر باشیم تا اطلاعات دقیق درباره تعداد مصدومین که بیشتر آنها نیز از آتش نشان هستند اعلام شود.

همدانی گفت: مدیریت بحران و عمرانی استان تهران در حال حاضر در صحنه حادثه حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید