معدن زمستان یورت تعطیل می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن زمستان یورت برای بررسی و برطرف کردن مشکلات تعطیل می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر در بیمارستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این حادثه غم‌انگیزی بود که رخ داد اما علت واقعی این حادثه را پس از بررسی دقیق مشخص می‎شود و معدن تا بررسی دقیق تعطیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: تیم ویژه‎ای برای بررسی علت حادثه تشکیل شده و پس از اتمام کار جستجو محبوسین و کمک‎های پزشکی به مجروحان حادثه بررسی علت دقیق این حادثه در دستور کار قرار می‎گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در معادن ذغال سنگ در برخی مواقع در حفره‎های گاز متان جمع می‎شود و ما برای برطرف کردن این مشکل دستگاه‎های جدیدی خریداری کردیم و 6 دستگاه هم برای سنجش میزان گاز به این معدن داده شده اما چرا آلارم‎ها کار نکرده باید بررسی شود.

نعمت‌زاده همچنین درباره عیادت از کارگران مصدوم و درخواست‎های آنها هم اظهار کرد: این کارگران مشکلات خود از جمله بیمه و حقوق و سختی کار خود را مطرح کردند که شرایط همه را بررسی می‎کنیم و حتما رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: این شرکت خصوصی بوده وام‎های مختلفی از جمله بازنشستگان و چند ارگان دیگر در آن سهیم بودند که آنچه مشخص است به این معدن کمتر رسیدگی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما تا صبح امروز بیشتر تلاشمان رسیدگی به مصدومان و نجات محبوسان بود والبته این تلاش همچنان ادامه دارد و تیم‎ها همچنان جستجو را ادامه می‎دهند اما تیم بررسی هم به دنبال علت دقیق این حادثه خواهد بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید