معدن آزادشهر در دادگاه محکوم شده بود؟

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان علت حادثه را خطای انسانی دانست و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده علت حادثه خطای یکی از کارگران معدن بوده، اما در هر حال کارفرما مقصر است چرا که باید به کارگران آموزش لازم را می داد. از سوی دیگر شرایط ایمنی کارگاه هم باید به گونه‎ای فراهم می‎شد که خطای انسانی منجر به وقوع چنین فاجعه نشود و شرایط ایمنی‎ کار باید خطای انسانی را پوشش می‎داد.

به گزارش ایلنا، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان در محل حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این معدن بیش از 400 کارگر مشغول به کار بودند. پس از وقوع حادثه با اقدام سریع  عوامل هلال احمر، اورژانس و تیم پزشکی 68 نفر نجات پیدا کردند و  بخش عمده‎ای از مجروحان از بیمارستان مرخص شدند. چند نفر نیز که  حال عمومی خوبی ندارند تحت مراقبت‎های ویژه بیمارستان قرار گرفتند.

خسرو صادق نیت گفت: متاسفانه در این حادثه چند نفر جان خود را از دست دادند، در حالی که امکان پیشگیری از این فاجعه وحود داشت. معدن یورت چندین‎ بار توسط بازرسان بهداشت و محیط این معدن مورد بازرسی قرار گرفته، اخطار دریافت کرده و یک بار نیز به دادگاه معرفی و محکوم شده است.

امشب رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان علت حادثه را خطای انسانی دانست و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده علت حادثه خطای یکی از کارگران معدن بوده، اما در هر حال کارفرما مقصر است چرا که باید به کارگران آموزش لازم را می داد. از سوی دیگر شرایط ایمنی کارگاه هم  باید به گونه‎ای فراهم می‎شد که خطای انسانی منجر به وقوع چنین فاجعه نشود و شرایط ایمنی‎ کار باید خطای انسانی را پوشش می‎داد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید