مظلومیت «کودکان ای بی» در ایران

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دیدار با مدیر منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه یونیسف گفت: مظلومیت «کودکان ای بی» در ایران، باید به گوش جهانیان برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، "چای بان" مدیر منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه یونیسف با همراهی رییس دفتر نمایندگی یونیسف در ایران و نماینده وزارت خارجه در محل وزارت دادگستری، با محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ملاقات کرد. محمود عباسی در ابتدای این دیدار گفت: چالش هایی که در فلسطین، یمن، عراق، افغانستان و سایر کشورهای منطقه امروز کودکان با آن مواجهند مسئولیت خطیری را بر عهده شما می گذارد که ما نیز در این راه با شما همراه و همداستانیم. وی ادامه داد: ما با دفتر نمایندگی یونیسف در تهران همکاری های خوبی را در دستور کار داریم که برای تحقق حقوق کودکان در کشور کمک خواهد کرد. وی به تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان که نتیجه عملی آن تحریم هایی دارویی و غذایی است تاکید کرد و گفت: این تحریم ها باعث تشدید مشکلات کودکان می شود که برخلاف قوانین بین المللی است و ادامه داد که در دیدار خود با کودکان ای بی که علاقمند بودند به ملاقات شما بیایند قول داده ام که ندای مظلومیت آنها را به گوش جنابعالی برسانم.

دبیر مرجع ملی در ادامه این دیدار به فعالیت های مرجع ملی در عرصه داخلی و بین المللی اشاره کرد و اقدامات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و سازمان یونیسف را هم راستا توصیف و تاکید کرد: به همین دلیل ما باید همکاری های مشترک خود را تقویت و برنامه هایی را به مورد اجرا بگذاریم که موجب ارتقاء حقوق کودک در ایران شود. "چای بان" نیز در این دیدار گفت کودکان نباید تحت تاثیر تحریم باشند و در خصوص تهیه داروهای کودکان بیماری های خاص اعلام آمادگی و قول همکاری داد. وی در ادامه با برشمردن پاره ای از اقدامات ارزنده و موفق کشور در حوزه کودکان، از اقدامات مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و دبیر مرجع تشکر و قدردانی کرد. در این ملاقات خانم "ابرایان" نماینده یونیسف در ایران نیز به مدرسه تابستانه حقوق کودک تبریز اشاره و اقدامات مرجع ملی در استان ها را ارزشمند دانست و آمادگی خود برای همکاری طبق برنامه کاری تنظیم شده و همچنین در برگزاری کنفرانس بین المللی حقوق کودک در آذر ماه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اپیدرمولیز بولوسا (EB) یک بیماری ارثی در بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می‌کند. شیوع این بیماری ۱ در ۵۰۰۰۰ است. شدت بیماری از ملایم تا کشنده تغییر می‌کند. این بیماری از یک جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن ایجاد می‌شود و این بیماری در تمامی گروه‌های قومی و نژادی رخ می دهد و به طور مساوی بر مردان و زنان اثر می کند. بیماری «ای‌بی» یک نوع بیماری پوستی تاولی در پوست و غشای مخاطی است که معمولا به دو صورت بروز پیدا می‌کند،در دسته اول افراد به صورت مادر زادی به این بیماری مبتلا می‌شوند و دسته دیگر در بدو تولد دچار این بیماری می‌شوند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید