مطالبات کشاورزان پرداخت شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: امسال ۲۱۱ هزار و ۲۸۲ تن انواع دانه روغنی کلزا، آفتابگردان ، سویا و گلرنگ از کشاورزان خریداری کردیم.
مطالبات کشاورزان پرداخت شد

به گزارش مهر به نقل از  شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ علی قنبری با اشاره به اینکه ارزش ریالی دانه‌های روغنی‌ خریداری شده در مجموع ۴ میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال است، افزود: تمامی مطالبات کشاورزان  بابت خرید دانه‌های روغنی پرداخت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در تشریح چگونگی خرید اضافه کرد: تاکنون در ۳۱ استان کشور، مقدار ۱۳۷ هزار تن سویا به قیمت ۲۹۳۱ میلیارد ریال توسط ۵ مرکز و ۶۶ هزار تن کلزا به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد ریال توسط ۱۶۹ مرکز خرید از کشاورزان خریداری کرده و تحویل کارخانجات روغن کشی و تصفیه روغن داده‌ایم.

قنبری در خصوص میزان خرید دانه‌های روغنی آفتابگردان و گلرنگ، نیز اظهار کرد: مقدار ۶۷۰۰ تن آفتابگردان در ۱۳ مرکز  و ۹۵۷ تن گلرنگ در ۲ مرکز خریداری شده است ضمن اینکه در مجموع مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال بهای آن را نیز به کشاورزان پرداخت کرده‌ایم.

معاون وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه قطب اصلی تولید کلزا، سویا و آفتابگردان کشور در حال حاضر استان گلستان است، ادامه داد: در زمینه تولید گلرنگ نیز استان فارس تولیدکننده عمده است و استان مرکزی هم مقدار کمی تولید دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به رقم ۷ درصدی خوداتکایی در تولید دانه‌های روغنی کشور تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم در تولید دانه‌های روغنی خوداتکایی بیشتری کسب کنیم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر و حمایت همه جانبه از کشاورزان هستیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید