مصرف بنزین در آستانه ثبت رکورد جدید

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه آمادگی برای تامین کامل بنزین در تعطیلات نوروز وجود دارد، گفت: با توجه به حجم سفرهای نوروزی، مصرف بنزین در روزهای آینده افزایش یافته و به حدود 100 میلیون لیتر خواهد رسید.

داوود عربعلی درباره وضعیت مصرف بنزین در کشور، افزود: میزان مصرف بنزین دیروز (جمعه) به 89 میلیون لیتر رسید که نسبت به روز مشابه پارسال، 14 درصد کاهش داشته است.
وی  در گفت وگو با ایرنا، اضافه کرد: بیشترین میزان مصرف بنزین در روز گذشته به ترتیب به استان تهران با مصرف 17.7 میلیون لیتر، استان اصفهان با 7.4 میلیون، استان فارس با 5.9 میلیون و خراسان رضوی با 5.4 میلیون لیتر تعلق داشته است.
عربعلی درباره وضعیت مصرف بنزین در روز پنجشنبه 27 اسفندماه نیز گفت: در این روز میزان مصرف بنزین به 98.9 میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 13 درصد رشد داشته است.

** تحویل 6 میلیون لیتر سوخت به 79 فروند هواپیما
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اضافه کرد: همچنین دیروز 6 میلیون لیتر سوخت نیز به 729 فروند هواپیما تحویل داده شد.
وی ادامه داد: میزان مصرف گازوئیل نیز در بیست و هشتم اسفندماه 25 میلیون لیتر بوده است که نسبت به روز مشابه پارسال 36 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: بیشترین مصرف بنزین در ایام نوروز پارسال، متعلق به روزهای بیست و هشتم اسفندماه و دوازدهم فروردین ماه بوده است به گونه ای که میزان مصرف در 12 فروردین به 105 میلیون لیتر رسید.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: پیش بینی می شود که در روزهای آینده میزان مصرف بنزین روند افزایشی یافته و به حدود 100 میلیون لیتر افزایش یابد.
عربعلی درباره آمادگی برای تامین بنزین مورد نیاز سفرهای نوروزی نیز گفت: سه هزار و 562 جایگاه عرضه بنزین و گازوئیل و دو هزار و 239 جایگاه سی.ان.جی در ایام نوروز فعال هستند.
وی با بیان اینکه مشکل و کمبودی در تامین بنزین سفرهای نوروزی در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: در صورت مشاهده مشکلی در جایگاه های عرضه سوخت، شهروندان می توانند گزارش های خود را با تماس با شماره 09627 اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، امسال به طور میانگین روزانه 70 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین مصرف شد که نسبت به سال گذشته حدود دو درصد رشد داشته است.
میزان مصرف همه ساله با نزدیک شده به روزهای پایانی سال و ایام نوروز، جهش می یابد به گونه ای که میانگین میزان مصرف درهفته های اخیر به حدود 75میلیون لیتر افزایش یافت که پیش بینی می شود در ایام تعطیلات نوروز به بالای 80 میلیون لیتر برسد.
میانگین مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی سال 94 حدود 78.3 میلیون لیتر بوده است.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید