مزدای جدید به ایران می آید

مدیر عامل شرکت بهمن موتور از مذاکره با شرکت‌های مزدا و ایسوزو برای تولید خودروهای جدید خبر داد.
مزدای جدید به ایران می آید

به گزارش صنعت نویس،حمیدرضا داودزاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از خط تولید شرکت بهمن موتور اظهار داشت: برای تولید خودروهای جدید در حال مذاکره با چند شرکت خارجی از جمله مزدا و ایسوزو هستیم که البته هنوز به توافق نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه تولید مزدا 3 سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت: تولید شرکت بهمن موتور طی سال جاری نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده نیز افزایش 40 درصدی تولید را داشته باشیم.

به گفته داودزاده، تولید شرکت بهمن موتور طی امسال به 17 هزار دستگاه رسیده که این رقم سال آینده به 22 هزار دستگاه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید 3 مدل خودروی سواری و سه مدل وانت در دستور کار شرکت بهمن موتور قرار دارد، گفت: خودروهای مزدا 3، مزدا 2 و آسا و همچنین وانت کارا جزء تولیدات شرکت بهمن موتور محسوب می‌شوند.

وی در مورد تغییر قیمت محصولات این شرکت طی سال آینده نیز گفت: با توجه به افزایش 14 درصدی دستمزدها و بحث‌های مطرح شده مبنی بر افزایش مالیات بر ارزش افزوده و قیمت حامل‌های انرژی باید ببینیم سال آینده چه اتفاقی برای قیمت تمام شده تولید خواهد افتاد.

مدیرعامل بهمن‌ موتور با اشاره به تحرک بازار خودرو طی ماه‌های بهمن و اسفند امسال، گفت: سال آینده بعید است محصول جدیدی در تولید مشترک با شرکت‌های خارجی به بازار عرضه شود زیرا مذاکرات و ایجاد خط تولید در طول یک سال به سرانجام نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه میزان داخلی‌سازی محصولات بهمن موتور بیش از 20 درصد است، گفت: در حال حاضر مزدا 3 با داخلی‌سازی بالای 20 درصد تولید می‌شود و برای وانت کارا میزان داخلی سازی تقریبا به 100 درصد رسیده است.

وی همچنین از مذاکره با شرکت چینی FAW برای تولید محصولات جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر بهمن موتور تنها شریک ایرانی این شرکت در تولید سواری است و محصولاتی که از طریق شرکت خودروسازان راین عرضه می‌شود در واقع با برند یک شرکت دیگر در ایران فروخته می‌شود.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید