در مراسم کلیدسپاری هاول به مشتریان، عنوان شد

مذاکره گروه بهمن با دو خودروساز ژاپنی

در حالی که با اعلام رییس جمهوری آمریکا، این کشور از برجام خارج شده است، گروه بهمن به دنبال مشارکت های جدید با خودروسازان بزرگ دنیا است.
مذاکره گروه بهمن با دو خودروساز ژاپنی

به گزارش خبرنگار صنعت نویس،آن طور که مدیرعامل شرکت بهمن موتور در مراسم کلیدسپاری نخستین سری از خودروهای هاوال H2 به مشتریان، عنوان کرد، مذاکرات با مزدا با مشارکت بیشتر ادامه دارد و همچنین با یک خودروساز ژاپنی دیگر نیز برای همکاری مشترک در حال مذاکره هستیم. حمیدرضا داوود زاده با اشاره به خروج آمریکا از برجام، تاکید کرد:با توجه به این اتفاق، شرایط همکاری با خارجی ها سخت شده و فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه خواهد شد.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که روند تخصیص ارز به گروه بهمن به چه شکل است، گفت:ما در حال حاضر ارز 4 هزار و 200 تومانی از دولت دریافت می کنیم و روند پرداخت نیز ادامه دارد.
مدیرعامل بهمن موتور اما با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سهام این شرکت، تاکید کرد: شاخص های اصلی خریداران سهام گروه بهمن، نوآوری ، توسعه ، پویایی مداوم ، سرمایه گذاری در جهت تولید انبوه و با کیفیت و ایجاد اشتغال و همچنین خوشنامی و حضور فعال همواره در کنار نام آنها است. داوودزاده فزود:این شاخص ها این نوید را می داد که این نگرش به شرکت بهمن موتور راه می یابد و شرکت بهمن موتور با راهبرد جدید سهامداران مدیریتی اقدامات همه جانبه ای را در دستور کار قرارداد و با همت کارکنان و با حمایت مدیریت ارشد و با طرح ریزی و برنامه های هدفمند موفق به کسب نتایج ارزنده ای در همین مدت کوتاه شده است.وی ادامه داد: بهمن موتور در سال 95 حدود 15 هزار دستگاه تولید خودرو داشت در حالی که این میزان در سال 96 با 60 درصد افزایش به 26 هزار دستگاه خودرو رسید و در سال جاری نیز تولید 50 هزار دستگاه خودرو هدفگذاری شده است. همچنین ظرفیت سازی در زمینه فیزیکی و تجهیزات در حال انجام است تا به هدف تولید 120 هزار دستگاه در سال دست یابیم.
مدیرعامل بهمن موتور به عرضه موفق خودروی کاپرا 2 در سال گذشته اشاره کرد وگفت:با بررسی بازاری که انجام شد و تمایل مردم به خودروهای شاسی بلند و با توجه به حساسیت گروه بهمن و سهامداران تصمیم به همکاری با شرکت گریت وال و برند هاوال گرفته شد که در بین 20 برند اول خودرویی جهان قرار دارد. وی افزود: بیش از ٢۰۰ تست ایمنی و فنی خودرو در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت که هفت هزار نفر در آن مشغول به فعالیت هستند انجام می شود.
به گفته داوودزاده،در دو ماه گذشته 30 متخصص از شرکت هاوال در بهمن موتور مستقر شده و بر امور تولید نظارت دارند و مجوز تولید زمانی صادر شد که از لحاظ کیفیت به سطح مطلوب دست یافتیم. مدیرعامل شرکت بهمن موتور با بیان اینکه به دنبال عرضه دومین محصول هاوال به بازار هستیم، افزود: امیدواریم تا آبان ماه سال جاری خودروی H6 جدید که به تازگی در چین رونمایی شده است را وارد بازار ایران کنیم. وی همچنین در مورد زمان تحویل خودروهای هاوال گفت: امیدواریم زمان تحویل محصولات کوتاه تر از زمان موعد شود و حداقل بدون دیرکرد و تاخیر خودروها به مشتریان تحویل داده شوند. داوودزاده تاکید کرد:برنامه سال جاری شرکت برای تولید هاوال H2 حدود 6 هزار دستگاه است و با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفت در حال مذاکره با طرف خارجی هستیم و امیدواریم بتوانیم میزان تولید را افزایش دهیم.
وی افزود: خودرو جزو تحریم های سه ماهه اول قرار گرفته است اما خوشحال هستیم که تعهداتی که داریم تامین شده و فکر می کنیم که با تعاملاتی که با طرف خارجی صورت می گیرد مشکلی وجود نداشته باشد؛ هرچند باید صبر کنیم ببینیم در هفته های آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد اما در برداشت های اولیه به نظر نمی رسد که مشکلی پیش آید.وی در خصوص برنامه های شرکت برای صادرات گفت : در مورد بحث صادرات در حال مذاکره با شرکت هاوال هستیم و مذاکره در حال نهایی شدن است و امیدواریم در سطح منطقه صادرات داشته باشیم. داوودزاده در مورد محصولات جدید گفت: هاوال H9 ممکن است تعدادی به صورت CBU وارد شود اما هاوال H6 محصول بعدی است که از آبان ماه عرضه می شود و از نظر کیفیت و زیبایی یک محصول فوق العاده است و برای واردات یک برند جدید نیز در حال مذاکره با یک شرکت ژاپنی هستیم. وی در خصوص تغییرات خودروی مزدا 3 گفت : تا پایان امسال طبق برنامه مزدا 3 فعلی تولید می شود و در حال مذاکره برای تولید محصول دیگری از مزدا هستیم اما هنوز قطعی نشده است.
مدیرعامل بهمن موتور در ادامه نشست خبری خود، از افزایش قیمت نیز گفت و تاکید کرد: قطعا افزایش قیمت خواهیم داشت زیرا برای شناسایی محصول در بازار قیمت فعلی ارائه شده است و در سری بعد افزایش قیمت خواهیم داشت.
وی تاکید کرد:تولید خودروی بسترن B50 به علت اینکه قیمت بالایی داشت و نمی توانست به تولید انبوه برسد متوقف شد اما تا چندین سال آینده قطعات این خودرو را در اختیار مشتریان قرار خواهیم داد و تولید انبوه را با بسترن B30 ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل بهمن موتور گفت : امسال و سال آینده تولید هاوال H2 با تیراژ بالا ادامه دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و با توجه به مذاکرات انجام گرفته احتمالا در سال جاری حدود 10 هزار دستگاه و در سال آینده 15 هزار دستگاه تولید خواهیم داشت و در مورد مدل هاوال H6 به علت تقاضای بالا میزان تولید بیشتر خواهد بود.
همچنین پارسا نوری ، معاون مهندسی شرکت بهمن موتور در خصوص هدف گذاری میزان داخلی سازی هاوال H2 گفت: امکان داخلی سازی زنجیره تامین بزرگی از قطعات وجود دارد ؛ برای هاوال برنامه ای که ما در نظر داریم رسیدن به 40 درصد داخلی سازی است اما واقعیت امر این است که هاوال H2 کیفیت بالایی دارد و قطعات آن باید با وسواس انتخاب شوند اما با همه این عوامل در نظر داریم طی 2 سال به 40 درصد برسیم و از سال گذشته که این اقدام شروع شده است موفقیت خوبی داشته ایم و به 25 درصد داخلی سازی رسیده ایم ، شرکت گریت وال نیز همکاری خوبی در این زمینه دارد و ضمن ساخت داخل به انتقال دانش فنی نیز کمک می کند و رقم 40 درصد داخلی سازی برای این خودرو بسیار خوب است.
وی ادامه داد:از دو سال پیش که خودرو وارد کشور شده است پیمایش زیادی در آب و هوا و جاده های متفاوت داشته است و در حال حاضر حدود 70 هزار کیلیومتر پیمایش را پشت سر گذاشته است و شرکت گریت وال با توجه به اطلاعات به دست آمده کالیبراسیون خاص ایران و خاص تقاضای مشتری را انجام داده و ما نگران هیچ گونه اشتباه عملکردی در خودروی هاوال H2 نیستیم.
اما امیر میرمنصف ، رئیس سازمان خدمات پس از فروش گروه بهمن نیز در نشست خبری این شرکت گفت : ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای هاوال که در سال های گذشته توسط شرکت های دیگری عرضه شده بود چنانچه قابل ارائه به این خودروها باشد قطعا ارائه خواهد شد ولی در مورد برخی مدل ها این امکان وجود ندارد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید