مدیرعامل ایرباس:فرهاد عزیز، ایرباس مبارک!

مدیرعامل ایرباس گفت: مشتاقانه نظارگر قدرتمندی روز به روز ایران ایر خواهم بود.

به گزارش صنعت نویس به نقل از خبرآنلاین، مدیرعامل ایرباس در آغاز سخنرانی خود با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:نخست اجازه می خوهم مراتب تسلیت عمیق خود را به محضر کشور و مردم ایران به خاطر درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عرض کنم که خدمات شایانی را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

فابریس برژیه سپس گفت: مسیری که طی کردیم سرآغازش دی ماه سال پیش و در طول بازدید آقای رییس جمهور روحانی از شهر پاریس کلید خورد،زمانی که شرکت های ایرباس و ایران ایر تواقی حقیقتا تاریخی را به دنبال برنامه جامع اقدام مشترک«برجام» به امضا رساندند و این شروعی بود برای یکسال دیپلماسی فعال همره با تلاش های عمیق فنی و بازرگانی.

وی افزود:از دی ماه سال گذشته ما ضمن درخواس و دریافت مجوزهای لازم از اداره کنترل دارایی های خارجی در چارچوب برجام،توافق اولیه خود را نیز به فراردادی نهایی تبدیل و این هواپیما را جهت تحویل آماده ساختیم.

 میرعامل ایرباس با اعلام تشکرخود از تلاش های آقای دکتر آخوندی،دکتر فخریه کاشان و عابدزاده، خاطرنشان کرد: من مایلم از دولت های فرانسه،آلمان،بریتانیا و اسپانیا به خاطر حمایت هایشان قدردانی کنم.برای من باعث خرسندی است که نمایندگان هر چهار کشور امروز به جمع ما پیوسته اند.

فرهاد عزیز،متشکریم!

مدیرعامل ایرباس با خطاب قراردادن اسم کوچک مدیرعامل ایران ایر،تصریح کرد: اما فرهاد عزیز،قرارداد ما بدون تعهد و تلاش سخت شما و همگی اعضا خانواده ایران ایر امکان پذیر نبود،پس مایلم از همگی شما به طور ویژه سپاسگذاری کنم.

او با بیان اینکه تحویل هواپیمای A321 به آرزوی دیرینه من و همکارانم در شرکت ایرباس برای دیدن پرواز دوباره یک ایرباس نو در رنگ آمیزی ایران ایر جامه عمل پوشاند،یادآورشد:به عنوان یکی از باسابقه ترین شرکت های هواپیمایی این منطقه،ایران ایر تاریخچه ای غرورافرین دارد که به بیش از نیم قرن گذشته برمی گردد.

 فابریس برژیه عنوان کرد:به همراه سازمان هواپیمایی کشوری ایران،شرکت ایران ایر به رغم شرایط چالشی عدیده درطول دو دهه گذشته کارنامه درخشان ایمنی و عملیاتی از خود به جای گذاشته است.از این پس شرکت ایران ایر می تواند با اعتماد به نقس کامل عصری جدید و هیجان انگیز در رشد و توسعه باشد.

مدیرعامل ایرباس با تاکید براینکه توافق تحویل یکصد فروند هواپیمای ایرباس به ایران ایر،یکی از مهمترین قراردادهای تاریخ هواپیمایی تجاری است،گفت:این نماد قدرتمندی از تلاش ایران ایر برای دستیابی به افق های بلند است.

وی مجدد با خطاب قراردادن مدیرعامل ایران ایر،عنوان کرد:فرهاد عزیز،شرکت شما نقش برجسته و قابل توجهی را در توفیقات اقتصادی ایران در سالهای آتی ایفا خواهد کرد.بدیهی است که اکنون در برابر شما فرصتی برای ایجاد میراثی عظیم بوجود آمده و آن مسیرهای جدید داخلی و خارجی است که افتتاح خواهد شد و زمینه تجارت و سرمایه گذاری را برای ایران فراهم می کند.

سفر میلیون ها نفر به ایران

فابریس برژیه با بیان اینکه این قرارداد حمل و نقل هوایی در ایران  رابیشتر قابل دسترس خواهد بود و میلیون ها بازدید کننده برای تفریح و تجارت از سرتاسر جهان به اینجا خواهند آمد،خاطرنشان کرد:هواپیمای A321 نمونه بسیار خوبیست از یک سکوی عالی برای توسعه مسیرهای پرحجم مسافر ایران ایر که تلفیقی از پایین ترین هزینه عملیاتی و بالاترین استاندارد های راحتی مسافران را ارایه می دهد.همچنین به عنوان بزرگترین هواپیمای تک راهرو ایرباس،هواپیمای A321 به ایران ایر کمک می کند تا پاسخگوی تقاضاهای در حال رشد سفرهای هوایی در داخل و خارج ایران باشد.

مدیرعامل ایرباس گفت:هواپیمای A321 امروز تنها نخستین هواپیما از سفارش ایران ایر برای 46 فروند هواپیمای تک راهروست که ما در شرکت ایرباس در طول چندسال آینده تحویل ایران ایرخواهیم داد.طبیعتا ما تعداد زیادی هم از هواپیماهای پهن پیکر خود را به این شرکت تحویل خواهیم داد که شامل 38 فروند A330 و 16 فروند A350 است.

به گفته وی ناوگان ایران ایر نه تنها ضامن جایگاه پیشتاز این شرکت در صنعت هوانوردی غرب آسیاست، بلکه در کل دنیا نیز خواهد بود.

مدیرعامل ایرباس در نهایت خطاب به فرهاد پرورش مدیرعامل ایران ایر گفت:فرهاد عزیز،ما در شرکت ایرباس،به رابطه مستحکم خود با ایرلاین شما بسیار مفتخریم که سرآغاز آن سال 1356 زمانی که ایران ایر 6 فروند هواپیمای پهن پیکرA300 خود را سفارش داد،رقم خورد.

تجدید پیمان بعد از 40 سال

وی اضافه کرد:حالا نزدیک به 40 سال بعد،ما رابطه مان را تجدید کرده و از هر زمان دیگری مستحکم تر می سازیم،ضمن اینکه شراکت ما به زمینه های هیجان انگیز جدیدی از جمله آموزش خلبان،عملیات فرودگاهی و مدیریت ترافیک هوایی هم گسترش می یابد.

فابریس برژیه خاطرنشان کرد:عصر جدید در صنعت هواپیمایی ایران یکی از پرهمیت ترین تحولات در صنعت ما طی سالیان دراز است و من مشتاقانه نظارگر قدرتمندی روز به روز ایران ایر خواهم بود.این شرکت به عصری همراه با فرصت های قابل توجهی گام می نهد.عصری که در ن شاهد تبدیل رابطه دو شرکت مان به شراکتی حقیقی خواهیم بود.

وی درنهایت خطاب به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی،پرورش مدیرعامل ایران ایر و عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:تبریک به شما،مسئولین و مردم ایران و کلیه همکاران برای هواپیمای A321 جدیدتان،تحویل اولین هواپیما مبارک!

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید