مدیرعامل ایران خودرو: کیفیت را فدای تولید نخواهیم کرد

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در جلسه با مدیران و مسئولان کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو گفت:‌ این در حالی است که ارتقای سطح کیفی محصولات فعلی هم با جدیت دنبال می شود.

وی افزود:‌ همه مشتریان حق دارند که محصولات و کالاهایی که خریداری می‌کنند با کیفیت باشد و به همین منظور علاوه بر ارتقاء کیفیت، نوآوری محصولات جدید نیز در ایران خودرو در دستور کار ما قرار گرفته به طوری که در تلاش هستیم خودروهای جدیدی را در سال آینده به بازار عرضه کنیم.

مقیمی با اشاره به اهمیت کیفیت در تامین قطعات محصولات ایران‌خودرو گفت: هرگز در زمینه کوتاه نخواهیم آمد، با اجرای مکانیزم های سخت گیرانه اجازه ورود قطعات بی کیفیت را به خطوط تولید نخواهیم داد و هیچ وقت کیفیت را فدای افزایش تیراژ تولید نخواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: ارتقای کیفیت در زنجیره تامین، تولید، مهندسی محصول، خدمات پس از فروش و لجستیک در اولویت این خودروساز قرار دارد و فرهنگ کیفیت و نظام خود کنترلی باید در تمام سطوح نهادینه شود.

وی تصریح کرد:‌ استراتژی ایران خودرو بر استفاده از توان قطعه سازان ایرانی در طراحی و تولید و تامین بنا شده است و الزامات سخت گیرانه کیفی برای صادرات محصول به بازار های هدف تدوین و اجرا خواهیم کرد.

مقیمی بر لزوم تدوین برنامه های تحولی در ساختار کیفی از زنجیره تامین تا طراحی و تولید محصول نهایی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: همه مدیران ایران خودرو باید در برابر موضوع کیفیت پاسخگو باشند.

مدیر عامل ایران خودرو از بازنگری در نظام کنترل کیفی قطعات خبر داد و گفت: باید دست کم برای تامین هر قطعه دو منبع داشته باشیم و تک سورس بودن قطعات به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

در ادامه حسن وفادار نایب رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در کیفیت خاطر نشان کرد:‌ فرآیند توسعه و ارتقای سطح کیفی فرآیندهای تولید، محصولات و خدمات با توجه به اهداف تدوین شده در برنامه کلان و راهبردی ایران خودرو به‌ صورت مستمر تدوین، اجرا و در حال پایش است.

وی افزود: پروژه های ارتقای کیفی محصولات تولیدی در سال جاری تدوین و بیش از 90 درصد آنها اجرایی شده که دست یابی به سه ستاره در محصول پارس، بیانگر جدیت مجموعه ایران خودرو در اجرای برنامه های بهبود و ارتقای کیفیت محصولات است.

وفادار اعلام کرد: ستاره سوم پارس،‌ پنجمین ستاره ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو در سال جاری بوده و پیش از این محصولات دناپلاس و سورن به ترتیب به 4 و 3 ستاره کیفی ارتقا یافته اند و همچنین محصولات پژو 207 صندوقدار و پارس اتوماتیک نیز به ترتیب 4 و 3 ستاره کیفیت را از آن خود کرده اند.

وفادار ارزیابی رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصولات در بازه زمانی سه ماهه اول مالکیت محصول در شاخص IQS را از جمله شاخص‌های مهم در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خواند و گفت: تعداد ایرادات اعلام شده در 100 دستگاه خودروی تحویل شده به مشتریان ایران خودرو در شش ماهه ابتدایی سال 98 نسبت به شش ماهه ابتدایی سال 97 حدود 7 درصد بهبود (کاهش ایراد) را تجربه کرده است.

وی افزود: درحال حاضر تمامی محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو دارای رضایتی بالاتر از اهداف اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (متوسط صنعت) هستند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید