مدیران سابق بانک ملت چرا دستگیر شدند؟

سرخه ای حدود 25 سال در سطوح مختلف مدیریتی بانک ملت حضور داشت و توانسته بود از مدیر شعب جزء خودش را تا مدیرعاملی کل بانک ملت بالا بکشد.
به گزارش پارس نیوز، علی رستگار سرخه‌ای متولد سال ۱۳۴۰ در سرخه سمنان به دنیا آمد و تحصیلات خود را در رشته مدیریت مالی تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد.
وی حسابدار، بانکدار و مدیر ارشد اجرایی بود که به‌ عنوان مدیر عامل بانک ملت فعالیت می‌کرد و البته در کارنامه خود سوابق مدیریتی بسیاری در این حوزه داشت.
سرخه ای ۲۷ سال از سابقه شغلی خود را در بانک ملت گذرانده است و پیش از این در جایگاه معاون مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بانک ملت فعالیت می‌کرد. رستگار در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۰ نیز رئیس هیئت مدیره شرکت بیمه ما بود و پس از ساروخانی مدیرعامل بانک ملت شد.
سوابق کاری
وی سوابق متعددی در حوزه های مختلف پولی بانکی داشته که از مهمترین آنها می توان به : حسابدار امور مالی سازمان عمران از سال ۱۳۶۶ الی ۱۳۶۷، رئیس شعب ممتاز بانک ملت از سال ۱۳۸۲ الی ۱۳۸۵، رئیس حوزه‌های منطقه ۱ و ۷ تهران بانک ملت از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۸۷، مدیرکل و مدیر منطقه ۴ و ۵ بانک ملت از سال ۱۳۸۸ الی ۱۳۹۲، رئیس هیئت مدیره بیمه ما از سال ۱۳۸۳ الی ۱۳۹۰، مدیر کارگروه بانکداری شرکتی از سال ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۲، عضو هیئت مدیره هلدینگ بهسازان فردا، عضو هیئت مدیره بانک ملت از سال ۱۳۹۳ تاکنون، مدیر عامل بانک ملت تا ۱۰ تیرماه تا چندی قبل اشاره کرد.
گفتنی است علی رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت با دستور مراجع قضایی و توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.
بنابراین گزارش پس از مدتها کار شناسایی و اطلاعاتی یک شبکه فساد بانکی در کشور کشف شده که رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت یکی از اعضای این باند است و روز گذشته وی به همراه معاون سابق بین الملل بانک ملت بازداشت شده اند.
بر اساس این گزارش رستگار سرخه ای یکی از مدیرانی بود که در جریان افشای حقوق‌های نجومی مدیران دولتی و بانکی از سمت خود استعفا کرده بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید