مدت زمان ایمنی واکسن کرونا

دانشمندان آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود مدت زمان مصونیت ایجاد شده با واکسن کرونا در بدن را بررسی کردند.

به گزارش صنعت نویس به نقل از سی تی وی، با آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونای دو شرکت مدرنا و فایزر، دو غول داروسازی آمریکا امید‌ها برای پایان همه گیری کووید ۱۹ در جهان افزایش یافته است. هر دو شرکت اعلام کرده اند واکسن هایشان می‌تواند نزدیک به ۹۵ درصد کارایی و تاثیرگذاری داشته باشد. با این حال، یکی از چالش‌هایی که در این زمینه مطرح است طول زمانی است که این واکسن‌ها بدن را در برابر ویروس مصون نگه می‌دارند.

جدیدترین تحقیقات در آمریکا نشان داده است واکسن مدرنا می‌تواند در بدن بیماران باعث ایجاد پاسخ ایمنی شود. این پاسخ ایمنی می‌تواند برای ۳ ماه در بدن افراد باقی بماند.

متخصصان می‌گویند واکسن کرونای شرکت مدرنا باعث جلوگیری از حمله ویروس به سلول‌های بدن انسان می‌شود. اما همان طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد از سطح آنتی بادی بدن به مرور زمان کاسته می‌شود. با این حال، مشاهده شده است در تمامی داوطلبان واکسن کرونا حداقل برای ۳ ماه به اندازه کافی اثرگذار است که بتواند باعث ایجاد مصونیت شود.

واکسن شرکت مدرنا که براساس ام آر ان‌ای (mRNA) است دو بار و در فاصله ۲۸ روز به فرد تزریق می‌شود. متخصصان می‌گویند اگر چه میزان آنتی بادی (پادتن) خون با گذشت زمان کاسته می‌شود، اما این موضوع جای نگرانی ندارد.

واکسن کرونا تا چه مدت باعث ایمنی در بدن می‌شود؟

آنتونی فائوچی، مدیر مرکز مقابله با بیماری‌های عفونی آمریکا در این باره می‌گوید: احتمال دارد که سیستم ایمنی بدن بتواند با به یاد داشتن ویروس کرونا، پس از کاهش سطح آنتی بادی بدن در صورت مواجهه مجدد با کووید ۱۹، پادتن لازم را دوباره تولید کند.

آمریکا و بسیاری از کشور‌های اروپایی اقدام به پیش خرید میلیون‌ها دوز از واکسن کرونای تولید شده شرکت مدرنا کرده اند. پیش‌بینی می‌شود روند واکسیناسیون عمومی در کشور‌های غربی از اواخر دسامبر و اوایل ماه ژانویه به طور رسمی آغاز شود. قرار است در مرحله نخست افراد آسیب پذیر و کسانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند آن را دریافت کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید