اختصاصي صنعت نويس

مخلوط كردن بنزين با آب يا هوا امكان‌پذير نيست

یکی از معضلاتی که مردم به کرات در خصوص آن گلایه داشته اند و گزارش های زیادی نیز در خصوص آن مطرح است، کم فروشی بنزین در جایگاه هاست. زمانی به مردم توصیه می شد برای این که این اختلاف پیش نیاید هنگامي که تریلی حامل سوخت در جایگاه حضور دارد، اقدام به سوخت گیری نکنند ولی اعتراض ها در این زمینه همچنان ادامه دارد، در اين خصوص با رييس سنديكاي جايگاه داران سوخت هم صحبت شديم.
مخلوط كردن بنزين با آب يا هوا امكان‌پذير نيست
به گزارش خبرنگار صنعت نويس، بيژن حاج محمدرضا با اشاره به اين كه در ابتدا باید این را بگویم که نازل های جایگاه ها به هیچ عنوان قابل دست کاری برای زیاد نشان دادن مصرف بنزین نیستند. گفت: حتی ممکن است مثلا به شما عدد 20 را نشان دهد ولی در عمل شما 22 لیتر در باک ذخیره کرده باشید ولی رقم ذخیره در باک هیچ گاه زیر 20 لیتر نیست. خلافی که در اینجا ممکن است از طرف اپراتور سر زند این است که به عنوان مثال موتوری قبل از شما سوخت گیری کرده باشد یا ظرفی قبل از سوخت گیری شما پر شده باشد و شما از ادامه مصرف آن بخواهید بنزین بزنید.
وي در پاسخ به اين كه داستان پمپاژ هوا در مخزن چیست؟ تاكيد كرد: تضاد دو هوا در مخزن ایجاد انفجار می کند و طی 24 ساعت بخارات مخزن در حال خارج شدن است که این بخارات عامل انفجاری نشوند.
حاج محمدرضا در خصوص ابهام مخلوط كردن آب  در بنزین هم اين طور گفت كه این دیگر اصلا امکان پذیر نیست. آب سنگین تر از بنزین است و ته مخزن ته نشین می شود و اصلا جایگاه دار با این کار بخشی از حجم ذخیره سازی خود را از دست می دهد و در عمل شدنی نیست.
 

افزودن نظر جدید