متضرران بورس به سمت بیت کوین رفتند

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن انتقاد از دعوت مردم به بازار سرمایه در ابتدای سال بدون دادن آگاهی به آن ها، گفت: این روزها افرادی که در بورس ضرر کردند درحال خرید بیت کوین هستند!

به گزارش صنعت نویس،روزبه شریعتی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه آینده بورس به عوامل زیادی از جمله رابطه دولت و مجلس دولت و مجلس بستگی دارد، اظهار کرد: اتفاقات مختلفی همسو با یکدیگر درحال رخ دادن هستند و این موضوع روی بازار سایه انداخته و فضای بازار منفی شده است. باید ابهامات بورس برطرف شود. ابهاماتی از جمله نتیجه انتخابات، بودجه، فروش نفت، ورود ارز به کشور، برجام و... .

وی ادامه داد: من از جمله افرادی هستم که اعتقاد دارند باید دامنه نوسان نباشد که بازار نقدشونده معامله کند اما در بازاری که ۸۰ درصد فعالین آن عمر بورسی کم تر از یک سال دارند و فقط صف خرید و صف فروش می شناسند، حرکت سازمان درمورد تغییر دامنه نوسان به جا بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اوایل سال هشدار دادیم دعوت کردن مردم به بورس بدون اینکه آموزش ببینند، اشتباه است. اما مردم دعوت شدند و نتیجه اش این شد. افرادی که در بورس ضرر کردند درحال خرید بیت کویین هستند. آماری خواندم مبنی بر اینکه روزی ۲۰۰۰ میلیارد تومان گردش مالی رمزارز است. چرا باید سرمایه گذاری ای که منجر به خروج ارز از کشور میشود انقدر راحت در کشور تبلیغ شود؟ این روزها همه درحال جست و جوی اطلاعات درمورد بیت کوین هستند درحالی که یک روز این جست و جو درمورد بورس بود. هرچند خوشحال کننده بود اما این نتیجه برای بورس برای هیچ فردی خوشایند نیست.

شریعتی افزود: نوسان پذیری رمزارزها به قدری زیاد است که ممکن است فرد یک روزه ۴۰ درصد ضرر ببیند. مردم رمز بورسی خود را گم می کنند و در تماس با کارگزاری ها می خواهند در پیدا کردن رمزشان به آن ها کمک کنند، درحالی که اگر رمز درگاه خرید ارز دیجیتال خود را گم کند زندگی شان به باد می رود و راهی ندارند!

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید