مانع دور زدن تحریم ها در بخش خصوصی

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران و کانادا می‌گوید، بخش خصوصی ایران می‌داند که چگونه باید با وجود تحریم‌ها، به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

به گزارش صنعت نویس، موسی احمدزاده اظهار کرد: تحریم و محدودیت‌های خارجی، در اقتصاد ما مسئله‌ای جدید نیستند و ما در طول تمام دهه‌های گذشته بنا به دلایل و بهانه‌های مختلف زیر فشار تحریم‌های یک یا چند جانبه قرار گرفته‌ایم.

به گفته وی، هرچند این تحریم‌ها، ناجوانمردانه هستند و فشار زیادی بر اقتصاد و سپس اقشار مختلف مردم وارد می‌کنند اما در هر صورت فعالان اقتصادی و کسانی که کار خود را در این سال‌ها آغاز کرده‌اند، همواره با این فشارها مواجه بوده و در چنین بستری کار خود را آغاز کرده‌اند.

عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی ایران و کانادا با بیان اینکه بخش خصوصی ایران می‌داند چطور باید تحریم‌ها را دور زده و با وجود محدودیت‌ها، تجارت خود را ادامه دهد، بیان کرد: ما در طول تمام سال‌های گذشته به خوبی این موضوع را اثبات کرده‌ایم که هرچند با محدودیت و تحریم اما می‌توان تجارت را زنده نگه داشت اما این مسئله پیش شرط بسیار مهمی دارد و آن فراهم بودن مقدمات داخلی است.

احمدزاده با اشاره به برخی تحریم‌های داخلی، ادامه داد: متاسفانه برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر داخلی، راه را بر تولید می‌بندند و سرمایه گذاران را مجبور می‌کنند که یا فضای کاری خود را ترک کنند یا دیگر مانند گذشته فعال نباشند، از این رو می‌توان اینطور برداشت کرد که در شرایطی که ما می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم، با مدیریت و سیاست‌های غلط موانعی در این مسیر به وجود می آید و این در بلندمدت برای اقتصاد ایران مطلوب نیست.

به گزارش ایسنا، در دو سال گذشته و با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا، علیه اقتصاد ایران، بخش خصوصی با صادرات غیرنفتی بخش زیادی از نیاز ارزی کشور را تامین کرده است.

در ماه‌های گذشته و بعد از شیوع کرونا، این بخش درخواست‌هایی را از دولت داشت که بانک مرکزی با بخش قابل توجهی از آنها موافقت نکرد و همین امر اختلافات ارزی میان دو طرف را افزایش داد. اتاق بازرگانی اعلام کرده بناست به شکل هفتگی مسائل ارزی بخش خصوصی در جلسه‌ای با حضور نمایندگان بانک مرکزی بررسی شود.
ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید