ماسک برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع

استفاده از ماسک برای کودکان زیر دو سال ممنوع است زیرا باعث اختلال در تنفس آنها می شود و بهترین راهکار برای محافظت خردسالان در برابر کرونا، نگهداری آنها در خانه است.

متخصص بیماریهای عفونی افزود: از کودکان به عنوان عامل انتقال خاموش کرونا یاد می شود زیرا ممکن است بدون هیچ علائمی فقط ناقل ویروس باشد و باید آنها تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند و از منزل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: کودکان بالای دو سال باید در صورت خارج از منزل، ماسک بزنند و والدین وظیفه دارند با آنها در مورد علت استفاده از ماسک و کرونا متناسب با روحیه کودکان صحبت کنند.

مردانی ادامه داد: اکنون ابتلای کودکان به کرونا رو به افزایش است بویژه در کودکان که والدین با مشاهده علایم یاد شده نباید به بیمار آنتی بیوتیک بدهند بلکه باید به پزشک مراجعه کرده و وی نیز سریعا دستور تست کرونا را تجویز کند.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هنوز این تصور غلط که کودکان کرونا نمی گیرند در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: والدین کودکان را به مکانهای عمومی برده و هشدارهای بهداشتی را جدی نمی گیرند از آنها می خواهیم تا حد امکان کودکان خانه بمانند.

مردانی با بیان اینکه نشانه های ابتلا به کرونا در کودکان همراه با علایم گوارشی است، گفت: بی‌اشتهایی همراه با تهوع و استفراغ در کودکان بیشتر مشاهده می شود و بسیاری از خانواده ها نمی‌دانند که این علائم نشانه کروناست و این موضوع می‌تواند مشکل‌ساز شود.
ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید