مأمور پلیس قلابی دستگیر شد‌

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری مأمور پلیس قلابی در حوزه استحفاظی شهرستان کنگاور خبر داد و گفت: این متهم با لباس انتظامی و اسلحه قلابی از چندین شهروند اخاذی کرده است.

به گزارش تسنیم، سردار منوچهر امان‌اللهی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان کنگاور حین گشت زنی، متوجه شدند یک مأمور پلیس پس از خرید از یک مغازه، بدون اینکه پولی پرداخت کند با یک دستگاه خودوری پراید از محل متواری می‌شود، بنابراین با خودروی گشت فرد مظنون را تعقیب می‌کنند، اما وی موفق به فرار شد.

وی افزود: بر اساس استعلام پلاک خودرو مشخص شد که سواری پراید در تهران به سرقت رفته ‌و براساس اظهارات صاحب مغازه، این شخص مبالغی کارت شارژ تلفن همراه خریداری کرده و به این بهانه که کیف پولش داخل ماشین جا مانده است و تا چند دقیقه دیگر با پول بر‌می‌گردد، سوار ماشین شده و فرار کرده است.

امان‌اللهی عنوان کرد: شماره پلاک خودرو به تمامی واحدهای گشت انتظامی کنگاور اعلام شد و پس از حدود 14 ساعت خودرو در یکی از خیابان های فرعی رویت و مورد تعقیب قرار گرفت، اما متهم متوجه حضور پلیس شده و با ترک خودرو، اقدام به فرار کرد و وارد یک منزل مسکونی شد و قصد داشت از طریق پشت بام منازل از دیدرس پلیس خارج شود.

وی با بیان اینکه همکاری به موقع مردم با عوامل انتظامی منجر به دستگیری متهم شد، افزود: مأمور قلابی که لباس انتظامی نیز به تن داشت، در بازجوییهای خود اعتراف کرد که به دلیل اعتیاد به مخدر شیشه، اقدام به اخاذی از شهروندان کنگاوری کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: متهم 28 ساله، متأهل بوده و پیش از این هیچگونه سابقه کیفری نداشته است، همچنین منزل وی در تهران است و پس از سرقت یک دستگاه پراید، جهت اخاذی و تأمین مواد مخدر به شهرستان کنگاور آمده است.

وی خاطرنشان کرد: مأمور قلابی تا امروز هشت شاکی دارد و هنوز مشخص نیست که در سایر استانهای کشور نیز با همین روش اقدام به اخاذی کرده است. مأمور قلابی همچنین به همدستی با یکی از خرده‌فروشان موادمخدر اعتراف کرده که از طریق وی برخی از طعمه‌ها را به دام انداخته و مواد مخدر مصرفی خود را تأمین کرده است.

امان‌اللهی با بیان اینکه متهمان به مراجع قضائی معرفی شده‌اند، از شهروندان خواست چنانچه مورد اخاذی این مأمور قلابی پلیس قرار گرفته‌اند، در صورت داشتن شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید