لایحه جدید دولت برای بازار مسکن از زبان آخوندی

وزیر راه و شهرسازی از تدوین لایحه‌ای در زمینه‌ی اجاره بهای مسکن و طرح پیشنهاد معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک مقیاس خبر داد.
لایحه جدید دولت برای بازار مسکن از زبان آخوندی

به گزارش صنعت نویس، عباس آخوندی درباره‌ پیشنهاد بانک مسکن در خصوص محدودیت ۱۵ ساله صندوق مسکن یکم و افزایش وام از محل اوراق گفت: ما پیشنهادات مختلفی در این زمینه داشتیم که از جمله آنها لایحه‌ای در حوزه اجاره مسکن است. همچنین پیشنهاد مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر مستغلات را مطرح کرده‌ایم و برای خانه‌های کوچک مقیاس که بیشتر بازار دارند معافیت ‌مالیاتی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی گفت: پیشنهاداتی هم در حوزه بانک ارائه کرده‌ایم که ابتدا باید مراحل تصویب خود را در دولت و مجلس شورای اسلامی و شورای پول و اعتبار بگذارند تا به اطلاع عموم برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اشتغالزایی و تاثیر صنعت ساختمان در افزایش تولید ناخالص ملی گفت: ساختمان صنعتی است که اغلب صنعتگران هم بازار بین المللی دارند و می شود رویش حساب کرد.

آخوندی با اشاره به رشد پروانه های ساختمانی گفت: آمارها در ماه‌های اول سال نشان می‌دهد که به سمت توسعه و رونق بیشتر ساختمان حرکت کرده‌ایم. صنعت ساختمان یکی از صنایع پشتیبان مسکن است و می تواند به اشتغال در کشور کمک کند.

به گفته وی، نمایشگاه صنعت ساختمان برای تولیدکنندگان شرکت کننده در نمایشگاه به دلیل داشتن بازار صادراتی و بین المللی و رقابت خارجی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. در نمایشگاه امسال از دستاوردهای صنعت ساختمان با حضور ۹۱۹ شرکت کننده داخلی و خارجی رونمایی می شود. در این نمایشگاه شرکت‌هایی ازکشورهای ترکیه، چین، لهستان و هلند حضور مستقیم دارند و کشورهای نروژ، چک، ایتالیا، آلمان، برزیل، کره جنوبی، هند، فرانسه، انگلیس، سوییس و استرالیا نیز به طور غیرمستقیم شرکت کرده اند.

 

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید