قیمت نفت کاهش یافت

نفت تحت تاثیر نشانه‌های تولید رو به رشد آمریکا که خوش بینی نسبت به کاهش عرضه سایر تولیدکنندگان را تحت الشعاع قرار داد، روز دوشنبه یک دلار کاهش یافت.
قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، قوی‌تر شدن ارزش دلار هم قیمت نفت را تحت فشار قرار داد، زیرا نفت به این ارز قیمت گذاری می شود و در نتیجه برای خریدارانی که از واحدهای ارزی دیگر استفاده می کنند، گران‌تر می شود.

نفت برنت ۱.۰۱ دلار یا ۱.۸ درصد کاهش یافت و در ۵۶.۰۹ دلار در هر بشکه ایستاد. نفت خام آمریکا ۵۲.۹۹ دلار در هر بشکه معامله شد که یک دلار یا ۱.۸۵ درصد کاهش داشت.

به گفته هانس فان کلیف، اقتصاددان ارشد انرژی در بانک ABN Amro، خوش بینی پیرامون کاهش تولید کشورهای داخل و خارج از اوپک با نگرانی‌ها نسبت به تولید بالاتر نفت آمریکا بی‌اثر شده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار گروه صنعتی "بیکر هیوز" که روز جمعه منتشر شد، نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکایی شمار دکل‌های حفاری نفت را هفته گذشته برای دهمین هفته متوالی افزایش دادند. قیمت‌های نفت به سطحی رسیده‌اند که فعالیت را برای بسیاری از شرکت‌های حفاری نفت آمریکا سودآور کرده‌اند. این مسئله این نگرانی را ایجاد کرده که تولید آمریکا افزایش پیدا کرده و به تلاشهای اوپک و سایر تولیدکنندگان برای حذف مازاد عرضه و حمایت از قیمتها لطمه می‌زند.

به گفته تحلیلگران گولدمن ساش، حتی اگر اوپک تولیدش را به میزانی که وعده داده است، کاهش دهد قیمت معاملات نقدی نفت اندکی افزایش خواهد یافت، زیرا انتظار می‌رود سایر تولیدکنندگان در واکنش به قیمت‌های بالاتر، نفت بیشتری به بازار عرضه کنند. این بانک آمریکایی پیش بینی کرد قیمت نفت برنت تا اواسط سال ۲۰۱۷ به ۵۹ دلار در هر بشکه می‌رسد. قیمت نفت برنت از ۲۹ نوامبر یک روز پیش از اینکه اوپک و ۱۱ کشور تولیدکننده نفت خارج از این سازمان برای کاهش تولید به توافق برسند، حدود ۲۰ درصد رشد کرده است. این کشورها توافق کرده اند تولیدشان را مجموعا ۱.۸ میلیون بشکه در روز که معادل دو درصد از تولید جهانی نفت است، کاهش دهند. نفت خام آمریکا در مدت مذکور حدود ۱۸.۶ درصد رشد قیمت داشته است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید