قیمت نفت در مسیر صعودی

احتمال ادامه کاهش تولید نفت از سوی کشورهای بزرگ جهان موجب رشد قیمت های جهانی نفت در روز جمعه شد.

به گزارش میزان افزایش امیدواری ها برای کاهش تولید نفت کشورهای بزرگ نفتی جهان و رفع مازاد عرضه جهانی نفت، روز جمعه (29 اردیبهشت 1396) قیمت جهانی نفت را در بازارهای آسیایی بالا برد.

قیمت نفت امروز به بالاترین سطح خود در نزدیک به یک ماه گذشته رسید. این برای دومین هفته پیاپی است که قیمت نفت بالا می رود.

قیمت نفت برنت در بازارهای آسیایی با 28 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 52 دلار و 79 سنت برای هر بشکه رسید. قیمت این شاخص نفتی طی هفته گذشته نزدیک به چهار درصد بالا رفت.

قیمت نفت سبک آمریکا (WTI) نیز با رشدی 0.6 درصدی یا 29 سنتی، امروز به 49 دلار و 64 سنت برای هر بشکه رسید. قیمت این شاخص نفتی نیز در هفته گذشته نزدیک به چهار درصد افزایش داشت.

از ابتدای ماه مارس 2017 تا کنون قیمت جهانی نفت بین 47 تا 56 دلار برای هر بشکه متغیر بوده است. کارشناسان و بازرگانان نفتی بر سر اثر افزایش تولید نفت آمریکا از یکسو، و کاهش تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و برخی از کشورهای تولیدکننده نفت دیگر مانند روسیه با یکدیگر هم عقیده نیستند.

تحلیلگران بر این باورند که تولیدکنندگان نفت اوپک و برخی کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت مانند روسیه برنامه کاهش تولید نفت خود را که از ماه ژانویه امسال آغاز شده است تا مارس 2018 میلادی ادامه خواهند داد. تولیدکنندگان نفت آمریکا در برنامه کاهش تولید نفت مشارکت نمی کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید