قیمت نفت به کمتر از ۵۵ دلار رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه با ۲۰ سنت، معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۵۴ دلار و ۸۵ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در آستانه کریسمس و تعطیلات سال نوی میلادی، قیمت نفت روز  جمعه در معاملات کم حجم آسیایی کاهش یافت و به دلیل برداشت سود تجار بخشی از افزایش قیمت های جلسه گذشته خنثی شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه با 20 سنت، معادل 0.44 درصد کاهش به 54 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز 1.1 درصد افزایش یافته بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 26 سنت، معادل نیم درصد کاهش یافت و به 52 دلار و 699 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز 0.9 درصد افزایش یافته بود.
جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «پس از افزایش قیمت های جلسه قبل، شاهد برداشت سودهایی در بازار هستیم. دیگر عامل کاهش قیمت ها تقویت ارزش دلار است.»
«اما به طور کلی این واقعیت که ارزش دلار و کالاهای مختلف در حال افزایش است گویای این است که یا تقاضا برای کالاها افزایش یافته یا اینکه نیاز به عرضه بیشتری وجود دارد.»
شاخص دلار در برابر سایر ارزها، امروز اندکی کاهش یافت اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم 144 سال اخیر (103.65) که اوایل این هفته به ثبت رسیده بود باقی ماند.
تقویت دلار موجب می شود کالاهای ارزش گذاری شده به دلار از جمله نفت برای دارندگان سایر ارزها گرانتر شود.
توافق اوپک و تولید کنندگان غیر عضو برای کاهش حدودا 1.88 میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت خود از اول ژانویه موجب شده تا قیمت نفت به حدود بالاترین رقم های خود از اواسط سال 2015 تاکنون برسد.
جاناتان بارات پیش بینی کرد که قیمت نفت خام آمریکا در سه ماهه نخست سال آینده به حدود 600 دلار و نفت برنت به حدود 62 تا 63 دلار برسد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید