قیمت نفت افزایش یافت

کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح در شش هفته گذشته، بهای نفت را افزایش داد.
قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا، بهای نفت با افزایش همراه بود. اما بخاطر احتمال افزایش تولید نفت بوسیله تولیدکنندگان آمریکایی، این افزایش بها اندک بود. 

 

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) امروز چهارشنبه با 16 سنت افزایش به 52 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت نیز با 21 سنت افزایش، 55 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله شد.

 

پس از آنکه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد تقویت ارزش دلار می تواند به آمریکا صدمه بزند، ارزش دلار در برابر دیگر سبدهای ارزی معتبر به پایین ترین سطح در شش هفته گذشته رسید. کاهش ارزش دلار به کشورهای دیگر کمک می کند نفت را با قیمت پایین تری خریداری کنند.

 

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد: کاهش ارزش دلار و اعلام پایبندی عربستان سعودی به توافق اوپک به افزایش بهای نفت کمک کرده است.

 

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت پیشتر اعلام کرد به توافق با اوپک مبنی بر کاهش سطح تولید پایبند خواهد بود. این درحالیست که دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد قرار است تولید نفت خود را افزایش داده و آن را به 9 میلیون بشکه در روز برساند. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به همراه روسیه پیشتر توافق کردند از اول ژانویه سال جاری میلادی روزانه تولید 1.8 میلیون بشکه نفت خود را کاهش دهند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید