قیمت طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۵۶ دلار و ۳۶ سنت رسید.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که بالا گرفتن تنش های سیاسی بر سر کره شمالی و سوریه  تقاضا برای خرید طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد امروز افزایش یافت.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1256 دلار و 36 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با 0.3 درصد رشد به 1257 دلار و 90 سنت رسید.
 
افزایش تنش ها در شبه جزیره کره و خاورمیانه پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه و همچنین انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در فرانسه موجب نگرانی سرمایه گذاران شده است.
 
ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «با توجه به تنش های سیاسی، تقویت قیمت طلا ادامه خواهد داشت.»
 
ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تلفنی گفتگو کرد و در این مکالمه دو طرف در این باره اتفاق نظر داشتند که «پنجره ای از فرصت» برای قانع کردن روسیه به قطع ارتباط با دولت بشار اسد در سوریه وجود دارد.
 
در همین حال، جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت این بانک قصد دارد نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش دهد، به نحوی که اجازه دهد اقتصاد این کشور رشد مناسب خود را ادامه دهد. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.
 
جفری هالی، دیگر تحلیلگر بازار طلا گفت: «قیمت های بالای 1260 دلار به سختی می تواند پایدار بماند، زیرا قیمت طلا از نقطه نظر فنی تقویت نشده است.»
 
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا 0.21 درصد افزایش داشت و از 836.49 تن در روز جمعه به 838.26 تن در روز دوشنبه رسید.
 
قیمت نقره نیز امروز با 0.1 درصد افزایش به 17 دلار و 93 سنت رسید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید