قیمت جهانی طلا امروز ۵فروردین

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۵۷۲ دلار و ۴۵ سنت رسید.

صنعت نویس: به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از اقدامات غیرمنتظره فدرال رزرو آمریکا برای کمک به اقتصاد بحران زده آمریکا برای مواجهه با ویروس کرونا قیمت طلا روز سه شنبه شاهد جهش 2 درصدی بود و رشد قیمت 4 درصدی جلسه قبل را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 1.3 درصد افزایش به 1572 دلار و 45 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز با 3.7 درصد جهش مواجه بود و بالاترین رشد قیمت از ژوئن 2016 را پشت سر گذاشت.

قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با 1.9 درصد افزایش به 1596 دلار و 70 سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «پس از اقدامات فدرال رزرو برای حمایت از اقتصاد آمریکا قیمت طلا شاهد جهش قابل توجهی بوده است.»

بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه مجموعه برنامه های اضطراری ای را به اجرا گذاشت و تسهیلاتی را در زمینه وام های دانشجویی، بدهی کارت های اعتباری و وام های تحت ضمانت دولت به کسب و کارهای کوچک در نظر خواهد گرفت. اما این اقدامات نتوانست روز دوشنبه موجب تقویت شاخص ها در بورس وال استریت شود هرچند که برای ترمیم شاخص ها در بورس های آسیایی کافی بود.

در عین حال، یک بسته محرک اقتصادی 2 تریلیون دلاری در سنای امریکا در حال بحث است که احتمالا مفاد آن به زودی موافقت توافق قرار خواهد گرفت. مویا افزود: «ایرادات مطرح شده از سوی سنا به این بسته به نظر چندان جدی نیست و تجار طلا اطمینان دارند که تا پایان هفته این بسته بزرگ محرک اقتصادی به آرام تر شدن بازارهای مالی کمک خواهد کرد. اگر آشفتگی در بازارها مهار شود، طلا جایگاه خود به عنوان محل امن سرمایه گذاری را باز خواهد یافت.»

در حالی که ویروس کرونا همچنان با سرعت در حال گسترش است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت، در حال بررسی نحوه از سرگیری فعالیت های اقتصاد آمریکا پس از پایان قرنطینه 15 روزه در هفته آینده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید