با موافقت ایرلاین ها

قیمت بلیط های نوروزی توافقی شد

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی به موافقت شرکت‌های هواپیمایی برای نرخ‌گذاری توافقی بلیت پروازهای داخلی نوروزی اشاره کرد و گفت: با همکاری ایرلاین‌ها، فرمول مشخصی برای نرخ بلیت پروازهای نوروزی تعیین می‌شود.
قیمت بلیط های نوروزی توافقی شد

به گزارش صنعت نویس،محمد خداکرمی درباره تعیین تکلیف نرخ پروازهای داخلی نوروزی اظهار داشت: در ایام پیک سفر نظیر نوروز با توجه به افزایش‌ تقاضا، ‌‌‌‌تعداد ناوگان هوایی کشور ‌به هر میزان هم افزایش یابد، ‌باز پاسخگوی این میزان تقاضا نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما موضوع مهم و اجرا شده در صنعت هوانوردی دنیا است، افزود: در ایران نیز آزادسازی نرخ‌ بلیت پروازهای داخلی اجرا شده است اما در راستای تسهیل تردد مسافران، تلاش شد برای نوروز امسال، نرخ‌ بلیت پروازهای داخلی، در قالب توافق با ایرلاین‌‌ها تعیین شود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی با اشاره به ‌‌موافقت ایرلاین‌‌ها برای تعیین نرخ‌‌های توافقی در ایام نوروز پیش‌ِ رو، ادامه داد: در این راستا جلسات سازمان هواپیمایی کشوری با ایرلاین‌ها و انجمن شرکت‌های هواپیمایی در حال برگزاری است تا به راه‌ حل مناسبی برای نرخ‌های بلیت در این ایام پرتقاضا دست یابیم.

خداکرمی ادامه داد: با وجود اجرای قانون آزادسازی نرخ‌‌ بلیت هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی موافقت کرده‌اند در ایام نوروز که بیشترین تقاضای سفر در سال‌ وجود دارد، همکاری کنند و نرخ‌های بلیت پروازهای داخلی توافقی باشد.

وی با بیان اینکه تا آغاز پروازهای نوروزی زمان کافی برای دستیابی به نتایج مناسب در این‌باره داریم، اظهار داشت: مقرر شد با همکاری شرکت‌های هواپیمایی فرمول مشخصی برای نرخ بلیت پروازهای داخلی نوروزی تعیین شود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی افزود: از مسافران تقاضا می‌شود در راستای برنامه‌ریزی مناسب سفر برای ایام پرتقاضا نظیر نوروز، ‌از قبل برای تهیه بلیت هواپیما اقدام کنند.

 خداکرمی‌ پیش از این نیز در این‌باره گفته بود:‌ همانطور که برای ایام اربعین برنامه‌ریزی شد تا‌ بلیت پروازهای عتبات با نرخ مشخص در اختیار مردم قرار گیرد، برای نوروز 94 هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم طی هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت به‌ صورت تفاهمی و مشخص باشد.

وی در عین حال این را هم گفت که ‌در آزادسازی نرخ بلیت هواپیما باید موضوع ترددهای یک سر خالی هم محاسبه شود، بدین ترتیب که در ایام پیک، در یک مسیر تقاضا بسیار زیاد و در مسیر برگشت تقاضایی وجود ندارد.

بنا به گفته معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی‌ در ایام نوروز دو پیک اصلی داریم که یکی از 24 اسفندماه تا ابتدای فروردین سال بعد و دیگری روزهای 12، 13 و 14 فروردین‌ماه است.

خداکرمی همچنین اعلام کرده بود احتمالاً قیمت توافقی بلیت‌ پروازهای داخلی نوروزی‌ تا دو هفته آینده‌ مشخص می‌شود.

وی این را هم گفت که به شرکت هواپیمایی الزام کرده‌ایم نظارت بر فروش بلیت‌های خود توسط آژانس‌ها را فراموش نکنند ضمن اینکه با هر آژانسی که برای فروش بلیت قرارداد می‌بندند، بر عملکرد آنها نظارت کنند.‌

منبع:فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید