قیمت انواع کولرهای آبی

کولرهای آبی در کوچکترین اندازه ۲۵۰ هزار تومان و در بزرگترین حجم با پوشال سلولزی سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارند. همچنین کولرهای گازی و اسپیلت‌ها بسته به برند و ظرفیت سرمایش و گرمایش‌شان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا بیش از هفت میلیون تومان فروخته می‌شوند.
قیمت انواع کولرهای آبی

بازار انواع کولرهای گازی و آبی که با گرم شدن هوا رونق می‌گیرد، در برندها و اندازه‌های مختلف و امکاناتی که دارند عرضه می‌شوند. البته با وجود آنکه طی سال‌های اخیر کولرهای گازی در مدل‌ها و با امکانات متعددی در بازار عرضه شده و مشتریان خاص خود را هم دارد طبق گفته فروشندگان همچنان بخش قبال توجهی از مردم از کولرهای آبی استفاده می‌کنند. از این جهت اطلاع از قیمت‌ها، امکانات، نحوه استفاده و نگهداری از کولرهای آبی به خصوص در ماه‌های گرم سال اهمیت دارد. یکی از مهمترین شاخص‌هایی که باید در خرید کولرهای آبی توجه شود اندازه آن است. در واقع اندازه کولر، میزان حجم باد و خنک‌کنندگی هوا را تعیین می‌کند و میزان حجم کولر باید متناسب با متراژ منزل یا محل مورد نظر باشد و تا گردش هوا به شکل مطلوبی انجام شود و انرژی به هدر نرود. کولرهای آبی در حجم‌های مختلف از جمله ۲۸۰۰، ۳۵۰۰، ۳۸۰۰، ۵۵۰۰، ۶۰۰۰ و... در بازار عرضه می‌شوند که به گفته کارشناسان فروش به طور معمول یک واحد آپارتمان حدود ۱۰۰ متر که در طبقه دو یا سه وطبقه است با یک کولر آبی با حجم ۴۵۰۰ خنک می‌شود. همچنین منازلی که متراژ آن‌ها بیشتر از ۱۳۰ متر است نیاز به کولر با حجم ۷۰۰۰ دارند. قیمت کولرهای آبی بسته به امکانات و مسائل فنی و البته برند آن متفاوت است. به طور متوسط کولرهای آبی برای خانه‌های با متراژ متوسط رنج قیمتی بین ۲۱۰ هزار تومان تا ۹۰۰ هزار تومان دارند و کولرهای آبی که از امکانات بیشتر و کیفیت بهتر برخوردارند به بیش از سه میلیون تومان هم می‌رسد. به عنوان نمونه کولر آبی با حجم ۲۸۰۰ حدود ۲۷۰ هزار تومان، کولر آبی با حجم ۳۵۰۰ حدود ۵۶۰ هزار تومان، کولر آبی با حجم ۳۸۰۰ حدود ۵۸۰ هزار تومان و کولر آبی با حجم ۵۰۰۰ نیز ۶۹۰ هزار تومان قیمت دارند. همچنین کولر آبی با حجم ۶۰۰۰ معادل یک میلیون و ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. کولرهای آبی در برخی برندها که از امکانات بیشتری مانند پوشال سلولزی برخوردارند قیمت های بیشتری دارند. تفاوت اصلی پوشال سلولزی با پوشال‌های معمولی در این است که پوشال سلولزی در هر سال نیازی به تعویض ندارد و این قابلیت را دارد که چند سال مورد استفاده قرار گیرد. قیمت کولرهای آبی که داری این نوع پوشال هستند به بیش از سه میلیون تومان می‌رسد. کولر آبی با حجم ۱۱ هزار با پوشال سلولزی سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

برخی نکات مهم در نگهداری کولرها

 

از نکات مهم در نگهداری کولرهای آبی این است که نباید این کولرها در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان با یک سایه‌بان از برخورد مستقیم گرما به کولر جلوگیری کرد. همچنین هر سال باید پوشال کولر تعویض و اشکالات فنی آن برطرف شده تا ظرفیت استفاده از آن برای چند ماه فراهم شود. همچنین باید قبل از روشن کردن کولر در دور کند، متوسط یا تند چند دقیقه پمپ کولر روشن شود. اما کولرهای گازی که در سال‌های اخیر بازار مصرف خود را پیدا کرده‌اند از کشورهای آسیای جنوب شرقی وارد می‌شوند. البته برخی از این نوع کولرها به صورت قاچاق و بیشتر از مرز عراق به کشور وارد می‌شوند. کولرهای گازی و اسپیلت‌ها بسته به برند و امکاناتی از جمله ظرفیت سرمایش و گرمایش قیمت‌های مختلفی دارند. یکی از مهم‌ترین موضوعات در این بخش مصرف بالای برق آنهاست که البته رده‌بندی نیز براساس مصرف انرژی آنها صورت گرفته است. به طور متوسط کولرهای گازی بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا حدود شش میلیون تومان قیمت دارند و قیمت برخی مدل‌های آن به بیش از هفت میلیون تومان می‌رسد.

ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید