قوانین اقتصادی بایدراهکار ارائه دهند نه موانع

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تصویب قوانینی که طرح آن توسط چند نفر در مجلس بدون مطالعه اولیه تهیه شده است، نه تنها مانعی را برطرف نمی کند، بلکه موانع جدیدی نیز پیش روی فعالیت های اقتصادی ایجاد می کند.
 قوانین اقتصادی بایدراهکار ارائه دهند نه موانع

 

به گزارش صنعت نویس محمدرضا نعمت زاده در سیزدهمین جشنواره تولید ملی – افتخار ملی که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرده ام که دست به دست هم دهیم و موانع پیش روی فعالیت های اقتصادی را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: در سال جاری، مجلس هر هفته یک طرح را در قالب های عادی، یک فوریت و دو فوریت طراحی کرد که با این وضعیت، نه تنها مانعی برداشته نخواهد شد بلکه مانعی هم اضافه خواهد کرد.

نعمت زاده با تاکید بر اینکه امروز ما به قانون جدید نیاز نداریم بلکه باید مقررات زدایی کنیم گفت: در شرایط کنونی، اگر مجلس می خواهد یک ماده واحده تصویب کند، باید بجای آن سه ماده واحده را حذف کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر مقررات زدایی، باید موانع ذهنی را نیز برطرف کنیم؛ نباید ذهنیت ها اینگونه باشد که چرا فلانی رشد کند و چرا فلانی پولدار شود؟

نعمت زاده گفت: هر فرد که در حکومت کار می کند باید دیدی توسعه ای داشته باشد و از رشد دیگری خوشحال شود.

وی با اشاره به اینکه امسال سال سختی بود و از سال آینده باید امیدوارتر قدم ها را برداریم، گفت: در یک هفته اخیر مدیرعامل و رئیس هیات مدیره چند شرکت بزرگ به ایران سفر کردند و فردا نیز با یک شرکت از آمریکا دیدار خواهیم داشت؛ همچنین هفته آینده مدیر عامل شرکت زیمنس به ایران سفر خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخلاف آنهایی که ناآگاهانه نگرانند، این رفت و آمدها موثر است و بدنبال این دیدارها، تا الان چندین توافق نامه مشترک به امضا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه فرصت حضور سرمایه گذاران خارجی را نباید از دست دهیم، گفت: ما زمینه را فراهم می کنیم و فعالان بخش خصوصی داخلی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

نعمت زاده گفت: در 10 سال گذشته میزان سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعتی در کمترین حد ممکن بوده و منحنی سرمایه گذاری کشور رو به پایین بوده و این شرایط پارسال مقداری بهبود داشت.

وی با تاکید بر اینکه چرخ های متوقف و راکد حوزه صنعت باید بیشتر تغذیه شود، گفت: در حوزه صنعت و معدن 80 درصد تسهیلات به بخش سرمایه در گردش پرداخت شده است؛ اگر سرمایه گذاری نشود تولید ملی و اشتغال حل نخواهد شد.

وزیرصنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: شرایط کنونی، بهترین فرصت است که با مشارکت خارجی ها بتوانیم حرکتی جدید در کشور ایجاد کنیم و شاهد رشد اقتصادی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در جلسه هیات دولت، گزارش هایی مطرح شد که نشان می دهد نگرش جامعه بین الملل نسبت به کشور ما مناسب تر شده است؛ عظمت و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران امروز پیامی می دهد که دیگران باید از آن به بزرگی یاد کنند.

نعمت زاده با اشاره به دستیابی به توافق هسته ای، گفت: با حمایت مردم و تائید رهبر معظم انقلاب روند مذاکرات به اینجا رسید؛ موانع از پیش روی کارآفرینان و فعالان اقتصادی برداشته شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه دیروز سوئیفت بانک مرکزی گشایش یافت، گفت: در توافق اعلام شده بودکه گشایش سوئیفت بانک مرکزی هشت هفته طول می کشد اما با پیگیری ها، این امر ظرف سه هفته به اتمام رسید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید