قالیباف:افزایش یارانه ها موجب گرانی نمی شود

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: این موضوع که گفته می شود افزایش یارانه ها باعث گرانی می شود را قبول ندارم. می شود کنترل کرد و جلوی گرانی را گرفت.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: کاری که در «دولت مردم» در زمینه افزایش یارانه ها انجام می دهیم از سیاست های کلان نظام خارج نیست و در اجرای این کار چهارچوب ها را رعایت می کنیم؛ حتما کار را بر اساس برنامه چشم انداز ۲۰ ساله دنبال می کنیم و برنامه های ما نیز منطبق بر برنامه ششم خواهد بود.

وی افزود: این موضوع که گفته می شود افزایش یارانه ها باعث گرانی می شود را قبول ندارم. می شود کنترل کرد و جلوی گرانی را گرفت تا هم رونق وجود داشته باشد و هم گرانی نباشد.

قالیباف ادامه داد: یکی از اشتباهات دولت فعلی همین است که بلد نیستند دو کار را با هم انجام دهند؛  از یک سو می گویند می خواهیم گرانی را کنترل کنیم اما رونق از بازار گرفته شده است.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: هم اکنون رونقی در اقتصاد وجود ندارد؛ این در حالی است که هم باید رونق وجود داشته باشد و هم گرانی نداشته باشیم؛ یک مدیر باید قادر باشد این دو کار را با هم تنظیم کند نه اینکه رکود را حاکم کند و بگوید گرانی نیست.

وی گفت: البته اگر اقلام اساسی مردم را نگاه کنیم، شاهد هستیم گرانی هم وجود دارد؛ به عنوان نمونه قیمت قند و شکر از سال ۹۲ تا کنون از ۲۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته است؛ بنابر این گرانی هم وجود دارد و نباید بگوییم گرانی نیست.

قالیباف تصریح کرد: منابع یارانه ای که ما عنوان می کنیم، موجود است و مجوزهای قانونی آن هم وجود دارد؛ برای اجرای این کار تنها نیاز است وقت بگذاریم و حال و حوصله داشته باشیم؛  اگر دغدغه ما دغدغه مردم باشد، این کار قابل انجام است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یارانه ای که در سال ۸۹ به مردم پرداخت می شده است، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود؛ در این مدت بودجه جاری دولت سه برابر شده و از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به ۳۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است اما امروز قدرت خرید آن ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان سال ۸۹ به اندازه ۱۵ هزار تومان امروز است.

وی گفت: حداقل باید یارانه افرادی که زندگی آنها تنها با یارانه ها می چرخد را به اندازه تورم افزایش دهیم؛ قانون هم این اجازه را به ما داده است.

قالیباف ادامه داد: گاهی اوقات بعضی افراد می گویند نباید یارانه داد. از روز اول دولت و بعضی از حامیان دولت موافق یارانه نبودند؛ حتی آن روزی که می خواسنتد یارانه ها را که حق مردم است بدهند، می گفتند عذاب می کشیم و یارانه می دهیم.

وی گفت: آنها به دنبال قطع یارانه هستند و این هم حتما به مصلحت شرایط بد اقتصادی کشور ما، مخصوصا شرایط مردم محروم نیست.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: من در ایام عید امسال به منطقه دغاغله اهواز رفته بودم و به خانواده هفت نفره ای سر زدم که پدرشان را هم از دست داده بودند؛ این افراد جز یارانه هیچ منبع درآمد دیگری نداشتند، در این شرایط این خانواده ها چه کار باید بکنند؟

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید