فوت زائر نهاوندی در مسیر پیاده‌روی اربعین

ايسنا : سخنگوی ستاد اربعین استان همدان از ثبت نام ۶۳ هزار زائر اربعین در سامانه سماح خبر داد و از فوت خانم نهاوندی در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد.

مهرداد نادری‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند افزایشی عبور زائران از استان همدان به سمت مرزهای خسروی و مهران برای شرکت در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: تا کنون ۶۳ هزار نفر از مردم همدان در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده‌اند اما تا کنون آماری از تعداد خروجی از مرز اعلام نشده است. وی درباره فوت خانم نهاوندی در مسیر پیاده‌روی اربعین از مسیر نجف به کربلا اعلام کرد: این زائر ۳۴ ساله در مسیر از مکانی به سمت جلو پرت شده و افتادن در مسیر عامل فوت بوده و علت خاص دیگری نداشته است. سخنگوی ستاد اربعین استان همدان در ادامه از صدور کارت بهداشت برای آشپزهای مستقر در موکب ها خبر داد و گفت: طبق سنوات گذشته برای آشپزهایی که در موکب‌ها مشغول طبخ غذا برای زائران هستند، موظف به دریافت کارت بهداشت هستند. وی تصریح کرد: گروه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی وظیفه نظارت بر مسائل بهداشتی موکب‌ها را به عهده دارند و روزانه به‌صورت اکیپ‌های مستقر و حاضر در محل مسائل بهداشتی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی را بررسی می‌کنند.

نادری‌فر افزود: سرویس‌های بهداشتی در مسیر کاملاً تحت نظارت بهداشت بوده و از بهداشت کامل برخوردار هستند ضمن اینکه چشمه‌های سرویس بهداشتی در ورزشگاه مریانج، از تاریخ ۲۴ مهرماه آماده بهره‌برداری هستند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از راه اندازی سه موکب در استان برای ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران خبر داد و گفت: سه موکب از محل نیات واقفان خیراندیش در همدان راه اندازی شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد زین العابدینی اظهار کرد: موکب سیدالشهدا(ع) در شهرستان اسدآباد فعالیت خود را آغاز کرده و به صورت شبانه روزی پذیرای زائران پیاده روی اربعین بوده و موکب شهر همدان و ملایر برای بازگشت مسافران فعالیت خود را آغاز می کنند. به گزارش ایسنا؛ در فضای مجازی خبر «فوت یک زائر نهاوندی اهل گیان در اثر تصادف در عراق فوت کرد» منتشر شده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید