فعالیت تمام واحدها و شعب بانک ملی ایران در خارج به حالت عادی برگشت

مدیر عامل بانک ملی ایران امروز چهارشنبه اعلام کرد که در پی اجرای برجام، فعالیت تمامی واحدها و شعب 17 گانه خارج از کشور این بانک اکنون به حالت عادی بازگشته است.
فعالیت تمام واحدها و شعب بانک ملی ایران در خارج به حالت عادی برگشت

 

به گزارش صنعت نویس عبدالناصر همتی در جمع مدیران و کارکنان مرتبط با امور بین الملل و ارزی بانک ملی در تهران افزود: خوشبختانه از دیروز زمینه فعالیت شعب و سابسیدری های خارج از کشور ما از جمله PLC لندن، شعب هامبورگ،پاریس،هنگ کنگ و باکو فراهم شده است و با توجه به رفع محدودیت نقل و انتقال پول، فعالیت های سابسیدری میربیزنس مسکو و شعب امارات و عمان و عراق نیز توسعه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: بخش بین الملل ما نیز نظم خوبی به خود گرفته است و مشکلاتی را که در گذشته به وجود آمده بود، امروز دیگر نداریم.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: در مجموع، امروز شاهد تحولات خوبی در صحنه بین المللی هستیم و این وضعیت، بهبود وضعیت اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما باید امروز طرح های نو و فعالیت های نو داشته باشیم تا بتوانیم نقش موثری در صحنه بانکداری بین المللی ایفا کنیم.

مدیرعامل بانک ملی گفت: طی یک دهه گذشته به دلیل برخی از تصمیم های نادرست، مشکلاتی گریبانگیر بانک ملی ایران بود که خوشبختانه امروزه با تلاش دولت تدبیر و امید، بتدریج بر مشکلات فائق آمده و در مسیر اصلاح و توسعه فعالیت های بانک گام می برداریم.

همتی با بیان اینکه مجموعه بانک ملی ایران در چارچوب سیاستهای دولت عمل می کند، افزود: یقین دارم که در آینده نزدیک و با استفاده از فرصت نبود تحریم ها شرایط به مراتب بهتر خواهد شد به ویژه در بانک ملی ایران به دلیل شبکه گسترده بین المللی نیز این شرایط خوب بزودی ملموس خواهد بود.

وی فروش اموال و شرکت ها و وصول مطالبات را اولویت مهم بانک ملی بیان کرد و اظهارداشت: در این زمینه، به نتایج مفیدی رسیده ایم. خوشبختانه کنترل معوقات و روند وصول آنها به نحوی است که نسبت معوقات به تسهیلات در بانک همچنان زیر 10 درصد است و انتظار داریم تا پایان سال با تلاش بیشتر، معوقات بانک کاهش بیشتری داشته باشد.

همتی اعلام کرد: همکاران در بخش ارزی نیز با تفکر، تدبیر و با تلاش بیشتر فعالیت های خوب و اثرگذار انجام دهند تا بتوان هر چه بیشتر بانک ملی ایران را به جایگاه اصلی خود رساند تا منشا خیر و کمک برای ملت و دولت باشد.

با اجرای برجام فعالیت بین المللی بانک های کشور که تاکنون به دلیل تحریم ها مسدود شده بود، به حالت عادی بازمی گردد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید