فردا؛ اعلام بازگشت آمریکا به برجام؟

احتمال اعلام قصد بازگشت آمریکا به برجام در کنفرانس مونیخ، پاتک ترامپ به رهبر جمهوری خواهان سنا، پایان انتظار صهیونیست ها برای تماس بایدن، پایان انتظار صهیونیست ها برای تماس بایدن، ابراز نگرانی صدراعظم در تماس با روحانی، رایزنی های فشرده برای تبعات خروج از پروتکل الحاقی و سبقت چین از آمریکا در شراکت تجاری با اروپا سرخط رسانه های دنیا را در نیم روز گذشته شکل داده اند.

به گزارش صنعت نویس،پایگاه اینترنتی دیپلماتیک به نقل از منبعی نزدیک به دولت آمریکا گزارش داده این احتمال وجود دارد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در جریان سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ قصد خود را برای بازگشت آمریکا به توافقنامه هسته‌ای با ایران اعلام کند.

به گزارش دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، چهارشنبه ۲۸ بهمن در تماسی تلفنی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نگرانی‌های آلمان فدرال را درباره تصمیم‌های جدید ایران به اطلاع او رساند.

اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت فدرال، در برلین اعلام کرد که آنگلا مرکل نسبت به عدم پایبندی ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام ابراز نگرانی کرده است. خانم مرکل در عین حال بر علاقه شدید آلمان و سایر طرف‌های غربی بر حفظ توافق اتمی (برجام) تأکید کرده است. او گفته است اکنون زمان آن است که با روحیه‌ای مثبت اعتمادسازی کنیم و به راه‌حلی دیپلماتیک فرصت بدهیم.
اقتصادنیوز

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید