فاز جدید مقابله با احتکار و گرانی امروز کلید خورد

بعد از اظهارات روز گذشته سازمان بازرسی کل کشور، خبرها از تغییرات مهم در این سازمان جهت برخورد جدی با گرانی و فساد حکایت دارند.
فاز جدید مقابله با احتکار و گرانی امروز کلید خورد

به گزارش صنعت نویس، روز گذشته قاضی سراج با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور بر اساس شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکلات اقتصادی مردم، در چهار حوزه و بازار «سکه، ارز، خودرو و مسکن» به‌صورت اساسی وارد شده است، خاطرنشان کرد: به‌صورت جدی وارد این چهار بازار شده‌ایم و اقدامات اساسی انجام داده‌ایم که انشاء الله مردم در آینده نزدیک نتیجه آن را احساس خواهند کرد.

این اظهارات در حالی با انتشار گسترده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی همراه شد که در حال حاضر مردم از وضعیت وخیم بازارهای 4گانه که باموج های گرانی روبه رو شده اند، گلایه مند هستد. 

اما رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزایش قیمت خودرو را حبابی و غیرواقعی خواند و گفت: بررسی اقدامات لازم برای واقعی کردن قیمت خودرو در حال انجام است. در جلسه ستاد مبارزه با فساد که قرار است برگزار شود نیز این موضوع را مطرح خواهم کرد و امیدوارم با کمک دولت و مسئولان دیگر قوا تصمیمات خوبی در این راستا اتخاذ کنیم.

وی به موضوع گران شدن سرسام‌آور خودروهای خارجی نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) هک شد و حدود ٥ هزار خودرو مدل‌بالا و گران‌ قیمت ثبت شد که از این تعداد حدود ٤ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم‌گیری شود. اختلاف برخی از این خودروها مانند ولوو و بی‌ام‌دبلیو نزدیک به نیم میلیارد است که هیچ‌کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند. امیدواریم با همکاری سه قوه این بازار را کنترل و قیمت‌ها را به قیمت واقعی برسانیم.

افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی طی هفته های اخیر که موج تخلفات در حوزه واردات خودرو به خبر نخست بسیاری از رسانه ها تبدیل شده بود انتقادهای بسیاری را به همراه داشته است. 

در این بین روز گذشته شاهد یک انتصاب مهم اما بی سر و صدا در حوزه صنعت سازمان بازرسی کل کشور بودیم که نشان دهنده تغییر نگاه این سازمان با توجه به شرایط جدید پیش آمده می باشد. بر این اساس با حکم قاضی سراج، روز یکشنبه، میرمحمدی به سمت «بازرس‌کل امور صنعت، معدن و تجارت» منصوب شد.

در واقع موج گرانی و تخلفات گسترده در حوزه خودرو سازمان بازرسی کل کشور را نیز وارد فاز جدیدی از اقدامات خواهد کرد و به نظر میرسد این انتصاب نشان دهنده عزم جزم این سازمان در برخورد با تخلفاتی از قبیل قاچاق، گرانی . احتکار در حوزه صنعت علی الخصوص موضوع خودروهای وارداتی و داخلی باشد.

بر اساس شنیده ها از همین امروز و با روی کار آمدن بازرس جدید حوزه صنعت ورود و بازرسیهای جدی این سازمان برای برخورد با گرانی ها و موضوع احتکار و فساد علی الخصوص در حوزه خودرو کلید خورده است. بنابراین به نظر میرسد طی روزهای آتی شاهد خبرهای مهمی در این موضوع و برخورد با عوامل گرانیهای و تخلفات اخیر حوزه خودرو خواهیم بود.

 

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید