عیدی هلال احمر به ۳۰ هزار زلزله زده

رئیس جمعیت هلال احمر از پرداخت عیدی ۲۰۰ هزار تومانی این جمعیت به خانواده‌های زلزله زده‌‎ای که خانه آن‌ها به طور کامل تخریب شده است، خبر داد.
عیدی هلال احمر به ۳۰ هزار زلزله زده

به گزارش صنعت نویس، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری تشریح طرح های نوروزی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران از پرداخت عیدی ۲۰۰ هزار تومانی این جمعیت به خانواده‌های زلزله زده که خانه آن‌ها به طور کامل تخریب شده است، خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی می‌گویند درحالی که ما در داخل کشور مشکل داریم، چرا به دیگر کشورها کمک می‌کنیم؟، لازم می‌دانم در خصوص کمک به مسلمانان روهنگیایی نکاتی را بیان کنم که چرایی کمک جمعیت هلال احمر به مسلمانان این کشور را روشن کنم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اختصاص کمک یک میلیاردی مقام معظم رهبری، اقتضای وظیفه‌ ذاتی جمعیت هلال احمر در کمک به سایر اقشار نیازمند به کمک در داخل و خارج کشور بر اساس تعاملات بین المللی است که داریم. البته به عنوان یک سازمان بی‌طرف و در عین حال که مردم این کشور مسلمان بودند، ما به عنوان یک کشور اسلامی، موظف به حمایت از آن‌ها بودیم و این موارد از جمله دلایل کمک جمعیت هلال احمر به مسلمانان روهینگیایی به شمار می‌رود.

پیوندی تاکید کرد: مردم ایران کمک‌های نقدی ویژه‌ای را برای مردم مسلمان روهینگیا به جمعیت هلال احمر پرداخت کردند و این کمک‌ها برای مردم روهینگیا صرف شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

افزودن نظر جدید