عمل جراحی فوق العاده عجیب در برزیل+عکس

پزشکان، دست مرد برزیلی را به شکمش دوختند تا با این کار مانع از قطع‌شدن دستش بشوند. این مرد می‌گوید: «اینکه بخواهی انگشتانت را داخل شکمت تکان دهی، حس عجیبی به آدم می‌دهد.»
عمل جراحی فوق العاده عجیب در برزیل+عکس

 ایندیپندنت نوشت: پزشکان مبتکر برزیلی با قرار دادن دست مرد برزیلی داخل یک پاکت در شکمش توانستند مانع قطع‌شدن دست او بشوند.

به گزارش فرادید، این تیم پزشکی تصمیم گرفت تا دست چپ «کارلوس ماریوتی» را داخل شکم او بگذارد و آن را با پوست محافظتی پوشش دهد.

کارلوس ماریوتی، اپراتور یک دستگاه صنعتی است که دستش حین کار آسیب دید و تمام پوست آن یک‌جا کنده شد.

کارلوس 42 ساله که در اورلینز در جنوب برزیل زندگی می‌کند، حالا باید تا شش هفته از دستش در داخل شکمش مراقبت کند.

بوریس براندائو، جراح ارتوپدی و پزشک تروماتولوژی (ضربه‌شناسی) که این عمل نادر را انجام داده است، می‌گوید: آقای ماریوتی حین کار صدمه دید و آن صدمه باعث شد تا پوست پشت و کف دست چپش کاملا از بین برود. بر اثر این اتفاق نیز استخوان و تاندون‌های دستش کاملا آشکار شده بود.

او ادامه می‌دهد: آسیب واردشده زیاد و خطرناک بود. تنها کاری که ما می‌توانستیم انجام دهیم این بود که دستش را کاملا داخل شکمش قرار دهیم. در غیر این صورت، احتمال عفونی‌شدن بافت‌ها بسیار بالا بود و ممکن بود که تاندون‌ها کاملا از بین بروند.

آقای ماریوتی که اینک در بیمارستان سانتا اوتیلیا بستری است، می‌گوید که مرد بسیار خوش‌شانسی است: الان هم که در مورد آن حادثه فکر می‌کنم، احساسی می‌شوم اما درست زمانی که پزشک‌ها به من گفتند که ممکن است دستم را از دست بدهم، به ابعاد فاجعه پی بردم. حتی پس از عمل اصلا فکر نمی‌کردم که دستم داخل شکمم قرار دارد. پس از عمل به علت باندپیچی‌ها هیچ چیز را باور نمی‌کردم. حتی وقتی تیم پزشکی به من گفت که دستم داخل شکمم است، باز هم باور نکردم!

به لطف باندپیچی‌های زیاد، دست به راحتی در جای جدیدش در داخل شکم کارلوس قرار دارد اما پزشکان به کارلوس هشدار داده‌اند که دستش را باید تکان دهد تا مبادا به همان حالت سفت شود.

کارلوس می‌گوید: اینکه بخواهی انگشتانت را داخل شکمت تکان دهی، حس عجیبی به آدم می‌دهد. حتی وقتی دستم را کمی تکان می‌دهم و بیشتر داخل می‌برم، شکمم کمی جلو می‌آید.

او البته دو انگشت نشانه و انگشت وسطش را از دست داده اما می‌گوید: الان خیلی خوشحالم چون حداقل می‌توانم چنگال در دست بگیرم، رانندگی کنم یا بدون کمک کسی لباس بپوشم.

کارلوس ماریوتی در یک کارخانه تولید پلاستیک، مسئول دستگاه تولید کویل است و حین کار، دستش داخل دستگاه گیر کرده است. محل کار کارلوس نزدیک خانه‌ اوست. کارلوس می‌گوید: انگار داشتم فیلم می‌دیدم! دستگاه دستم را داخل کشید و هیچ کاری از من برنمی‌آمد.

او وقتی دید که همکارانش به علت سر و صدای بالا متوجه فریادهایش نمی‌شوند، خودش تلاش کرد تا دستش را از داخل دستگاه غول‌پیکر بیرون بکشد. سپس همکارانش سر رسیدند و فورا دست کارلوس را باندپیچی کردند. تیم پزشکی نیز تلاش کرد تا هر طور که شده مانع قطع دست او شود.

در طول فرآیند درمان، وضعیت دست کارلوس مرتب معاینه می‌شود تا پزشک معالج اطمینان حاصل کند که آیا همه چیز خوب پیش می‌رود یا خیر.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید