عقب‌نشینی و عذرخواهی فولکس‌واگن از انتشار آگهی نژادپرستانه

بازتاب‌های بسیار منفی انتشار آگهی تبلیغاتی خودروی گلف در شبکه‌های اجتماعی باعث شد شرکت خودروسازی فولکس‌واگن پرونده تولید این آگهی توهین‌آمیز و نژادپرستانه را باز کند.
عقب‌نشینی و عذرخواهی فولکس‌واگن از انتشار آگهی نژادپرستانه

صنعت نویس: به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، انتشار آگهی تبلیغاتی یک خودروی گلف در صفحه رسمی اینستاگرام فولکس‌واگن با واکنش‌های گسترده مواجه شد. مدیران شرکت هم بلافاصله آن را برداشتند و اعلام کردند ماجرای ساخته شدن و انتشار این آگهی توهین‌آمیز و نژادپرستانه را بررسی می‌کنند.

این دومین ضربه کاری بر اعتبار یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان آلمان و جهان است که در سال‌های اخیر با پرونده دستکاری در نتایج آزمایش‌های میزان آلایندگی خودروهایش دست به گریبان و درگیر بوده است. از این رو، مدیران ارشد آن گفته‌اند نژادپرستی را هرگز تاب نمی‌آورند و با تمام گونه‌های آن برخورد می‌کنند.

در آگهی مرموز گلف دست یک شهروند زن سفیدپوست از گوشه تصویر بیرون می‌آید و یک رهگذر رنگین‌پوست را از مقابل خودروی زرد و درخشان گلف در حاشیه خیابان کنار می‌زند. مرد سیاهپوست درون یک کافه به نام Petit Colon پرتاب می‌شود که باز هم مایه‌های استعماری دارد و درون کافه صدای موسیقی و بازی‌های رایانه‌ای به گوش می‌رسد.

تلویزیون آلمان در تحلیل محتوای این آگهی مدعی شد دست سفید می‌تواند نشانه قدرت‌نمایی سفیدپوستان باشد و واژه‌هایی هم که در ادامه روی صفحه نقش می‌بندد، در آلمان نژادپرستانه تعبیر می‌شود. یورگن اشتاکمان و الکه هایتمولر، دو مدیر ارشد بخش‌های بازاریابی و مدیریت منابع فولکس‌واگن از انتشار این آکهی عذرخواهی کردند.

شرکت فولکس‌واگن به دستور آدولف هیتلر، رهبر حزب نازی برای تولید «خودروی مردم» راه‌اندازی شد و در سال‌های ابتدایی خودروهای ارتش آلمان نازی را هم تامین می‌کرد. سخنگوی این شرکت اعلام کرد جستجو برای یافتن عوامل اشتباه در تولید آکهی آغاز شده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید