عصبانیت جهانی از حکم ظالمانه عربستان برای یک زن+عکس

حکم صادره برای لجین الهذلول واکنش‌های بین‌المللی و فعالان شبکه‌های اجتماعی و همچنین سازمان‌های حقوقی را به دنبال داشته است.
 عصبانیت جهانی از حکم ظالمانه عربستان برای یک زن+عکس

وزارت خارجه فرانسه "آزادی هرچه سریعتر" لجین الهذلول، فعال حقوق بشری سعودی را خواستار شد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: همانطور که چندین بار گفته بودیم، ما خواهان آزادی هرچه سریعتر خانم لجین الهذلول هستیم. فرانسه تحرکات مداوم خود به خاطر حقوق بشر و مساوات میان مرد و زن را یادآور می‌شود.

در مقابل، برخی از رسانه‌ها توییت عبدالرحمن بن مساعد بن عبدالعزیز، شاهزاده عربستانی را منتشر کردند که در واکنش به این درخواست فرانسه در توییتی نوشته بود: من از فرانسه می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر افراد محکوم به سه سال حبس از میان جلیقه زردها را آزاد کند.

همچنین جیک سالیوان که جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا وی را برای منصب مشاور امنیت ملی نامزد کرده است، گفت که این حکم ظالمانه و نگران کننده است.

وی در توییتی نوشت: همانطور که در گذشته گفتیم، دولت جو بایدن علیه نقض‌های حقوق بشر در هرجا که رخ دهد، خواهد ایستاد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: محکومیت لجین الهذلول، فعال برجسته حقوق زنان و مجازات حبس به مدت ۵ سال و ۸ ماه و همچنین بازداشت مستبدانه و خودسرانه وی از دو سال و نیم قبل باعث نگرانی عمیق است.

این دفتر ادامه داد: ما می‌دانیم که احتمال آزادی زودهنگام او وجود دارد و این مساله را به عنوان یک ضرورت فوری خواستاریم.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی نیز این تصمیم در حق الهذلول را محکوم کرده و خواهان آزادی وی شدند.

دادگاه کیفری ویژه در ریاض عربستان دو روز پیش حکم پنج سال و هشت ماه حبس را برای لجین الهذلول، فعال حقوقی این کشور صادر کرد. با این حال بر اساس تعلیقی که در حکم وی صورت گرفته و دوره‌ای که در بازداشت گذرانده، امکان آزادی وی بعد از سه ماه وجود دارد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید