عراق مرزهای زمینی خود را با ایران بست

عراق پنجشنبه شب در اقدامی پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا، مرزهای زمینی خود با ایران را به مدت سه روز بست.

اداره گذرگاه های مرزی عراق در این باره اعلام کرد که مرزهای زمینی این کشور به روی مسافران ایرانی تا سه روز بسته شده است.

تصمیم بسته شدن مرزهای این کشور در نشست امشب نمایندگان وزات خانه‌های بهداشت، محیط زیست، دفاع، امور خارجه، کشور و حمل و نقل اتخاذ شد.

بر اساس اعلام اداره گذرگاه های مرزی عراق، شهروندان این کشور که از ایران وارد عراق می شوند شامل این ممنوعیت نخواهند بود و واردات محصولات مختلف از ایران نیز در گذرگاه های مرزی ادامه خواهد یافت.

عصر امروز نیز وزارت حمل و نقل عراق پروازهای شرکت هواپیمایی دولتی «العراقیه» از بغداد پایتخت و نجف به ایران را به حال تعلیق درآورد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون افراد زیادی در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

تاکنون در کشور های مختلفی از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات این بیماری گزارش شده است.

همچنین کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران نیز درباره ابتلای ۳ نفر به ویروس کرونا جدید در قم و اراک گفته که تا صبح امروز (پنجشنبه ۱ اسفند ۹۸) آزمایشات از ابتلای دو مورد جدید در قم و یک مورد در اراک به کرووید ۱۹ حکایت دارد، هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ماست.
ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید