عذرخواهی محسن هاشمی از مردم بخاطر صحبت‌های خواهرش

محسن هاشمی ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل صحبت‌های خواهرش مبنی بر ناراحتی از عدم پیروزی ترامپ در انتخابات گفت: ترامپ چیزی جز بدعهدی، ترور و توهین برای ایران نداشت.

به گزارش صنعت نویس،محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره اظهار نظرهای اخیرش خواهش فائزه درباره ناراحتی از عدم پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: صحبت‌های فائزه دل دوستداران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده‌مان را رنجاند که بر همین اساس من نامه‌ای نوشتم و منتشر کردم.

وی افزود: به دلیل این موضوع از سوی خانواده از مردم عذرخواهی می‌کنم چرا که ترامپ برای ایران چیزی ترور، بدعهدی و توهین نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه نباید این صحبت‌ها از سوی خواهرش مطرح می‌شد گفت: شاید فائزه به دلیل مشکل خود و خانواده‌اش این موضوع را مطرح کرده ولی به هیچ عنوان صحبت‌های آن مورد تأیید خانواده و حزب کارگزاران نیست.

هاشمی درباره بررسی لایحه محرک اقتصادی ۲ در صحن امروز شورای شهر گفت: این لایحه مشابه لایحه قبلی است با این تفاوت که لایحه محرک اقتصادی یک دارای ۲۰ بند بود و در لایحه جدید ۱۰ بند به آن اضافه شده است تا از این طریق درآمد شهرداری افزایش یابد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برخی از اعضای شورای شهر به نحوه رسیدگی به لایحه محرک اقتصادی ۲ اعتراض داشته‌اند که باعث شد تصمیم بگیریم که بررسی‌ها ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: ماده ۲۱ و ۲۵ در این لایحه مربوط به چک‌های موکول شده قدیمی از دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ بود که مبالغ آن به شهرداری پرداخت نشده است بنابر این شورای شهر در تلاش است که تخفیف‌هایی در نظر گیرد تا مردم مبالغ این چک‌ها را بپردازند تا از این طریق نیز درآمدی برای شهرداری واصل شود.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای ساخت و ساز در برخی از باغات تهران گفت: چنین موضوعی صحت ندارد بلکه تصمیم‌گیری‌ها برای آن بوده که سرعت عمل در صدور پروانه انجام گیرد. مجوز ساخت در باغات نمی‌دهیم و مسأله بر اساس قانون مورد توجه است.

رئیس شورای شهر تهران درباره صحبت‌های جهانگیری مبنی بر پرداخت یک میلیارد دلار کمک دولت به شهرداری جهت توسعه حمل و نقل عمومی گفت: در توضیح این صحبت‌ها برداشت غلط شده کمک یک میلیارد دلاری مربوط به فاینانسی است که به مبلغ دو میلیارد دلار برای کلانشهرها در نظر گرفته شد و یک میلیارد دلار آن برای تهران بود.

وی گفت: در واقع این کمک در قالب تأمین ۶۰۰ واگن است و از آنجایی که در زمینه فاینانس به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شدیم به نتیجه نرسید.

هاشمی گفت: برخی مشکلات مربوط به حمل و نقل را تقصیر وزارت کشور و دولت وب رخی تقصیر شهرداری می‌اندازند که اکثر مصوبات دولت جهت کمک به شهرداری‌ها برای تأمین حمل و نقل عمومی به نتیجه نرسیده و به نظر من این بی‌عرضگی ۵۰ درصد آن مربوط به وزارت کشو و ۵۰ درصد مربوط به شهرداری بوده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: تا کنون ۴ مصوبه بسیار خوب برای تأمین اتوبوس‌ها داشته‌ایم که آخرین مصوبه همان مصوبه کرونایی بود که قرار شد از تهاتر نفت اتوبوس تأمین شود. البته ناهماهنگی‌هایی در دولت وجود دارد و بیش از ۷ دستگاه باید در دولت هماهنگی‌های بین‌بخشی را انجام دهند ولی در این زمینه مشکلات ایجاد شده است.

وی گفت: قبلا هم گفته‌ام که حناچی باید علاوه بر جسارت سماجت پیگیری مصوبات دولت را جهت تأمین اتوبوس و واگن مترو داشته باشد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید