عاقبت ساماندهی سپرده گذاران ثامن‎الحجج چه شد؟

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی با بیان این‌که نرخ سپرده‌های صندوق توسعه ملی باید کاهش یابد از ساماندهی ۹۹درصد حساب‌های موسسه منحل شده ثامن‌الحجج خبر داد.
عاقبت ساماندهی سپرده گذاران ثامن‎الحجج چه شد؟

به گزارش صنعت نویس، کوروش پرویزیان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان با اشاره به اینکه با تصمیم روسای قوا بخش عمده‌ای از سپرده گذاران موسسات غیر مجاز تعیین تکلیف شدند، اظهار کرد: ساماندهی این موسسات یکی از موضوعاتی بوده که با پشتیبانی سران سه قوه به نتایج خوبی رسیده است.

وی ادامه داد: در این راستا ۹۹ درصد حساب‌های موسسه منحل شده ثامن‎الحجج با ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار حساب ساماندهی شده است.

پرویزیان با بیان این‌که سیستم بانکی کشور تلاش می‎کند در راستای بیانات و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی حرکت کند افزود: در این سیاست‌ها انتظام بخشی به نظام بانکی کشور، شفافیت و مقابله با رانت و فساد مدنظر است.

وی با بیان اینکه تقاضا کردیم که نرخ سپرده‌های مربوط به صندوق توسعه ملی در بخش ریالی و ارزی کاهش پیدا کند، خاطر نشان کرد: تمرکز شبکه بانکی برای کاهش هزینه‌های فعالیت های مرتبط با کسب و کارهای بانکی است.

پرویزیان عنوان کرد: تمرکز شبکه بانکی بر این بوده که ثبات پولی در کشور ایجاد شده و شوک‌هایی در این حوزه به وجود نیاید تا با ثبات بانک‌ها نرخ تسهیلات نیز کاهش یابد.

این مسوول گفت: امیدواریم اقداماتی که با روابط خارجی کشور صورت گرفته سیاست‌ها و برنامه‌ها به سمت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این حوزه اجرا شود.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید