طلا عقب نشست

طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی بخشی از رشد قیمت روز گذشته را از دست داد و با کاهش رو به رو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۲۸۷.۸۷ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۰.۴ درصد رشد کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۲۹۳.۳۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۳.۷۰ دلار یا ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۲۹۴.۷۰ دلار بسته شده بود.

به گفته ریچارد شو، مدیر سرمایه‌ گذاری در صندوق "هوآن گلد" چین، بازار در معاملات روز جاری فاقد عوامل تاثیرگذار بوده و معاملات ثابت است. در نتیجه انتظار می‌رود قیمت‌ها در محدوده کوچکی نوسان داشته باشند.

بازار اکنون منتظر سخنرانی جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا در رویداد سالانه جکسون هال است و سرمایه‌ گذاران منتظر دریافت نشانه‌ای درباره روند سیاست پولی آتی آمریکا هستند به همین دلیل طلا تا حدودی تحت فشار قرار گرفته است.

در این نشست که با حضور روسای بانک‌های مرکزی جهان از روز پنج شنبه آغاز می‌شود، ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا نیز سخنرانی خواهد کرد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌ العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز پنج شنبه اندکی افزایش یافت و بخشی از ضرری که پس از اظهارات جنجالی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا متحمل شده بود را جبران کرد. وی گفته بود حتی در صورت تعطیلی دولت، بودجه لازم برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را تامین خواهد کرد. وی همچنین تهدید کرد به توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی پایان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۷.۰۲ دلار معامله شد. در حالی که هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۷۳ دلار رسید. هر اونس پالادیوم تغییر چندانی نداشت و در ۹۳۲.۹۰ دلار قرار گرفت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید